#


دیوید لینچ کناره گیری از سینما را تکذیب کرد

دیوید لینچ
30 می 2017 بدون نظر 1259 بازدید

دیوید لینچ کناره گیری از سینما را تکذیب کرد

دیوید لینچ کناره گیری از سینما را تکذیب کرد

به گزارش از من بپرس، دیوید لینچ فیلم ساز صاحب نام آمریکایی در جدیدترین اظهار نظر خود گفته قصد کناره گیری از سینما را ندارد و از حرف های قبلیش در این رابطه برداشت نادرستی صورت گرفته است!!

چند هفته پیش بود که در خبرها اعلام شد دیوید لینچ قصد کناره گیری از سینما دارد و می خواهد فعالیت هایش را در تلویزیون متمرکز کند. علت این تصمیم وی نیز در مصاحبه او تنگ شدن عرصه توسط فیلم های بلاک باستر درباره ابر قهرمان های خیالی ذکر شده بود.

حال این فیلم ساز در اظهار نظری جدید که ایندیپندنت آن را منتشر کرده، گفته حرف های او را بد برداشت کرده اند.

لینچ که در دوره اخیر جشنواره کن با فصل سوم مجموعه توئین پیکس،۲۶ سال پس از فصل اول این سریال، حاضر شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته، اعلام کرده است که از سینما کنار نمی رود، چون کسی از آینده خبر ندارد. اظهار نظری مشابه آلن دلون که بعد از چند بار اعلام بازنشستگی و سپس بازگشت به کار، گفته بود فقط احمق ها تصمیم شان را تغییر نمی دهند!!

لینچ چندی پیش و در جواب به یک سؤال نیز گفته بود ایلند امپایر (2006) آخرین فیلم او خواهد بود. این فیلم ساز صاحب سبک همچنین با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن گیشه سینماها گفته بسیاری از فیلم ها خوب فروش نمی کنند درحالی که امکان دارد آثار بزرگی باشند و خیلی از فیلم ها هم به فروش خوبی دست پیدا می کنند، ولی فیلم هایی نیستند که من دوست داشته باشم آنها را من ساخته بودم.

تصمیمی ناشی از عدم درک شرایط

به نظر می رسد گلایه دیوید لینچ متوجه عدم درک شرایط و نیاز معاصر باشد. طبیعی است که هر دوره این آثار خاص خود را می طلبد و زمانه کنونی نیز عصر بلاک باسترها و سوپر قهرمان هایی چون مرد عنکبوتی، بتمن، هالک و… است.

بد نیست اشاره کنیم که این نیاز زمانه تا آنجا بر روی آثار هنری سایه انداخته که آخرین نسخه از شرلوک همزف این قهرمان قرن نوزدهمی را در شمایل یک ابر قهرمان تصویر کرده است.

جالب اینجاست که فیلم سازی چون لینچ که با اثر ساختارشکن و عجیبی چون کله پاک کن وارد سینما شد و به بسیاری از قواعد و اصول فیلم سازی پشت پا زد، خود اکنون از وضعیت جدید شکایت می کند.

در آخر باید گفت که مستندی با عنوان «دیوید لینچ: هنر زندگی»  درباره این فلیم ساز نام آور قرار است از 14 جولای برابر با 23 تیرماه به نمایش در بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *