#


درگذشت بازیگر سی ساله سینما

مری تسونی
11 می 2017 بدون نظر 1679 بازدید

درگذشت بازیگر سی ساله سینما

درگذشت بازیگر سی ساله سینما

به گزارش از من بپرس، مری تسونی بازیگر نامزد اسکار در سن سی سالگی درگذشت. تسونی اهل یونان بود که به خاطر بازی در فیلم دندان نیش نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

دندان نیش محصول کشور یونان و ساخته شده در سال 2009 به کارگردانی یورگوس لانتیموس است. این فیلم به داستان خانواده ای می پردازد که در یک نظام سیاسی بسته زندگی می کنند. اعضای این خانواده به جز پدر و مادرشان حق خروج از خانه را ندارند. شناخت آنها از دنیای خارج نیز به واسطه صحبت های پدر خانواده به دست آمده است. اما کم کم با فیلمی ویدیوئی که به دست آنها می رسد، با جنبه های دیگر دنیای بیرون آشنا می شوند.

آنها همچنین تحت سلطه یک سلسله قواعد اخلاقی خشک و غیر قابل تغییر نیز هستند. تا جایی که در پایان فیلم آنها رفتار وحشیانه ای از خود بروز می دهند. به نظر می رسد این فلیم با نگاه به زندگی در کشورهای کمونیستی مانند کره شمالی و به قصد انتقاد از وضع موجود در این کشورها ساخته شده باشد.

جوایز دندان نیش

دندان نیش توانست به جشنواره کن سال 2009 راه پیدا کند و در بخش نوعی نگاه برنده جایزه بهترین فیلم بشود.

این فیلم در سال بعد و در مراسم اسکار نیز شرکت کرد که توانست در میان نامزدان دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان نیز قرار بگیرد.

مری تسونی که در فیلم های شیطان به کارگردانی یورگوس نوسیاس ودرختان میوه آتن نیز حضور داشته است، به خاطر بازی در فیلم دندان نیش جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره فیلم سارایوو به دست آورد.

وی که به افسردگی شدید مبتلا بود، همچنین خواننده اصلی یک گروه راک نیز محسوب می شد. علت مرگ این بازیگر جوان سینما هنوز مشخص نیست.

جنازه تسونی را دوست صمیمی او، لیوشا کامیل سیمبورا پیدا  کرده است. وی که در شوک عمیقی به سر می برد گفته است: باور کردنی نیست، پیکر بی ‌جان مری تسونی را پیدا کردم. کاش زودتر آنجا می‌ رفتم، شاید می ‌توانستم نجاتش دهم.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *