#


مروری بر فیلم دانکرک ساخته کرستوفر نولان

دانکرک
29 آگوست 2017 بدون نظر 2345 بازدید

مروری بر فیلم دانکرک ساخته کرستوفر نولان

دانکرک ، جدید ترین ساخته نولان ، زیر ذره بین نقد

هفته گذشته اولین واکنش‌ ها به جدید ترین ساخته کریستوفر نولان در فضای شبکه‌ های اجتماعی منتشر شد که به شدت هم مثبت بود . شب گذشته و در حالی که تنها دو روز تا آغاز اکران گسترده « دانکرک » باقی مانده ، بالاخره نقد های مفصل و تحسین‌آمیز منتقدانی که به تماشای این فیلم پرهزینه نشسته‌ اند منتشر شد . از درام جنگی « دانکرک » به عنوان « شاهکار » و بهترین فیلم سال تا اینجا یاد شده و منتقدان این فیلم را یکی از مدعیان اصلی فصل جوایز دانسته‌اند . منتقدان باسابقه و سخت‌گیر بسیاری از نشریات دنیا از جمله « گاردین » ، « امپایر » ، « تلگراف » به فیلم امتیاز پنج ستاره کامل داده‌اند .این فیلم تا به اینجا نمره خوب 97 از 100 را از وب سایت ⁣متاکریتیک و 98 از ⁣روتن تومیتو و 9.6 از IMDb دریافت کرده است . گزیده واکنش‌ های منتقدان دنیا به فیلم جنگی « دانکرک » را در ادامه این پست دنبال کنید :

💬 ورایتی / پیتر دبروج

اگرچه موضوع فیلم به مراتب با مواردی مانند « سرآغاز » و « شوالیه تاریکی » متفاوت است اما نتیجه نهایی مثل همیشه مشخص است : « یک فیلم کریستوفر نولانی » ؛ از تعلیق یک تنه و همه جانبه گرفته تا روش پیچیده او برای به بازی گرفتن زمان و مکان ، که سیل هوادارانش را برای تماشای دستاورد اخیرش به سالن‌های سینما سرازیر خواهد کرد ؛ آن‌هم چه دستاوردی !

➖➖➖

💬 ⁣گاردین / پیتر برادشا

⁣نولان از همان آغاز مخاطبش را با آشوب و وحشت محاصره می‌ کند و همچنین تصاویر مسحورکننده و صحنه‌ های خیره‌ کننده فاخر روی پرده عریض 70 میلی‌ متری ؛ خاصه در آن صحنه‌ ای که صف سربازان به داخل دریای خروشان پل می‌ زنند و در معرض دید هواپیما های دشمن قرار می‌ گیرند . تصویری که بیانی معمارگون از اشتیاق زوال‌ یافته بازگشت به وطن است . ( 5 ستاره کامل )

➖➖➖

💬 تلگراف / رابی کالین

⁣« نجات سرباز رایان » استیون اسپیلبرگ و «خط باریک سرخ» ترنس مالیک قواعد ادغام سینما و جنگ را بازنویسی کردند … تنها وجه تشابه « دانکرک » و دو فیلم یاد شده ، در پیروی از سنت ضبط وحشت بی‌ پایان و هول واقعی در کنج خلوت رقم خورده است . یک چنین تکلیفی ( شاید بیش از هر کار دیگری در سینما ) یک فیلم ساز را در نقطه اوج توانایی‌ های حرفه‌ایش قرار می‌ دهد . « دانکرک » اثری منحصر به‌ فرد است . ( 5 ستاره کامل )

➖➖➖

💬 ⁣امپایر / نیک دسملین

⁣نولان به پشتوانه تصاویری با وضوح باورنکردنی ، آتش‌ بازی و شلیک گلوله‌ های واقعی در متن یورشی واقعی بر فراز کانال واقعی انگلیس ( کانال مانش ) ، مخاطب را میخکوب می‌ کند . نتیجه نهایی به خلق فیلمی خارق‌العاده انجامیده که به ویژه تماشای آن بر روی ابعاد عظیم پرده آی‌ مکس تجربه‌ ای بی‌ نظیر است ( 5 ستاره کامل )

➖➖➖

💬 ⁣هالیوود ریپورتر / تاد مک‌کارتی

⁣« دانکرک » یک شاه کار امپرسیونیستی است . احتمالا انتظار شنیدن چنین تعریفی برای‌‌ تان دور از ذهن است ؛ آن‌هم برای فیلمی پرهزینه که در صف اکران‌ های تابستان سینمای سرگرمی روی پرده رفته و توسط یکی از کارگردان‌هایی ساخته شده که جزو غول‌ های سینمایی تجاری به شمار می‌رود . اما این‌ بار با یک فیلم جنگی کم‌ نظیر روبه‌رو هستید ؛ فیلمی که ممکن است به ظاهر با بریز و بپاش فراوان ساخته شده باشد اما بیش از هر چیز ، نمایانگر لحظه‌های انزوای مطلق و اغلب در خلوت است ؛ بسیار فراتر از چشم‌ انداز های صرفا تماشایی . ( 5 ستاره کامل )

➖➖➖

💬 ⁣ایندیپندنت / کریستوفر هوتن

⁣به‌ رغم خواست دروني‌ام برای تماشای پیام‌ هایی عمیق‌ تر یا غیر مستقیم‌ تر در این اثر ، « دانکرک » به طرزی باور نکردنی یک فیلم جسور و هیجان‌ انگیز جنگی است . نولان در دوران اوجش به سر می‌ برد و چه لذتی دارد تماشای این که او چنین فیلم با شکوه و عظیم دیگر را نیز مقابل دوربین برده است .( 4 ستاره )

➖➖➖

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *