#


برندگان جشنواره کن معرفی شدند

جشنواره فیلم کن
29 می 2017 بدون نظر 1489 بازدید

برندگان جشنواره کن معرفی شدند

برندگان جشنواره کن معرفی شدند

به گزارش از من بپرس، جشنواره کن برندگان هفتادمین دوره خود را معرفی کرد. نخل طلای این دوره به فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند از کشور سوئد رسید.

سوفیا کاپولا فیلم ساز آمریکایی نیز به خاطر فیلم «اغواشدگان» که روایتی از جنگ های داخلی آمریکاست، جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم سوفیا کاپولا اقتباسی از رمانی به همین نام است که پیشتر توسط دان سیگل، فیلم ساز بزرگ آمریکایی به فیلم برگردانده شده بود. نیکول کیدمن در این فیلم بازی کرده است.

جایزه ویژه به نیکول کیدمن

بانیان این این دوره از جشنواره کن، در یک اقدام جالب یک جایزه ویژه طراحی کرده و آن را به نیکول کیدمن اهدا کردند. این جایزه به خاطر حضور کیدمن با چهار اثر در جشنواره کن امسال بود.

این هنرپیشه اسکاری در فیلم «کشتن یک گوزن مقدس» که در بخش رقابتی به همراه اغواشدگان حضور داشت، نیز نقش آفرینی کرده است.

کیدمن همچنین در فصل دوم مجموعه  بالای دریاچه و نیز در فیلم چطور با دخترها در مهمانی‌ها صحبت کنیم، بازی کرده که همگی این آثار در جشنواره امسال حضور داشتند.

بخش های اصلی

جایزه بزرگ جشنواره کن نیز به فیلم «بی ‌پی ‌ام» (بیت در دقیقه) رسید. این فیلم را رابین کامپیلو کارگردانی کرده و به ماجرای جنگ حامیان حقوق مبتلایان به ایدز در برابر شرکت های عظیم تولیدکننده دارو، سیاستمداران و نهادهای اداری می پردازد. حامیان بیماران اچ آی وی بالاخره موفق شدند که این شرکت ها و نهادها را مجبور کنند که تأثیر نابودکننده این بیماری را به رسمیت بشناسند.

جایزه بهترین فیلم نامه در این دوره به طور مشترک به دو فیلم «کشتن یک گوزن مقدس» نوشته یورگوس لانتیموس و افیتیمیس فیلیپو و «تو هرگز واقعاً اینجا نبودی» نوشته لین رمزی رسید. در دوره گذشته، این جایزه را اصغر فرهادی به خاطر فیلم فروشنده دریافت کرده بود.

هیئت داوران این دوره کن جایزه خود را به آندری زویاگینتسف تقدیک کردند که با «بی‌عشق» در این جشنواره شرکت کرده بود.

گفته می شود در «بی عشق»  زویاگینتسف جستجو برای یک فرزند گمشده را بستری برای نگاه سرد و سخت به همه آن چیزهایی که در روسیه مدرن و همچنین بقیه دنیا گندیده اند، قرار داده است.

فیلم «Jeune Femme» به کارگردانی لئونور سرِی جایزه دوربین طلایی را از آن خود کرد. این جایزه به بهترین فیلم اول یک کارگردان داده می‌شود. لئونور سری با این فیلم در بخش نگاه ویژه شرکت کرده بود.

داستان«Jeune Femme» در پاریس رخ می دهد و منتقدان آن را تصویری پرجنب ‌و جوش و پرتلاطم از یک زن جوان فرانسوی که تحت تأثیر یک جدایی است، معرفی کرده اند. گفته می شود بازیگر این فیلم با وجود حاملگی در این فیلم بازی کرده است.

جوایز بخش بهترین بازیگری

در بخش بهترین بازیگر مرد، خوآکین فینیکس به خاطر بازی در فیلم «تو هرگز واقعا اینجا نبودی»‌  بهترین بازیگر مرد شناخته شد. فینیکس با کفش های کتانی و در حالی که از این انتخاب بهت زده بود، برای دریافت جایزه اش به بالای صحنه رفت.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به دایان کروگر رسید. کروگر این افتخار را به خاطر حضور در فیلم «در محو شدگی» به کارگردانی فیث آکین به دست آورد.

کروگر در این فیلم برای اولین بار به زبان مادری اش، یعنی آلمانی صحبت کرده است. کروگر موقع گرفتن جایزه اش با یاد کردن از همه آن کسانی که در وضعیت نقشی هستند که او بازی کرده بود، آنها را کسانی معرفی کرد که از یک حمله تروریستی جان به در برده اند و حال می خواهند تکه ها را جمع کنند و بعد از از داست دادن همه چیز، دوباره به زندگی ادامه دهند.

این بازیگر خطاب به تمام این افراد گفت: لطفاً بدانید که فراموش شده نیستید.

داوران هفتادمین دوره جشنواره کن

ریاست این دوره هیئت داوران را کارگردانن اسپانیایی و سازنده آثاری چون تربیت بد و همه چیز درباره مادرم، پدرو آلمادوار بر عهده داشت.

هیئت داوران نیز متشکل از پارک چان-ووک کارگردان اهل کره جنوبی؛ ویل اسمیت، ستاره آمریکایی دنیای سینما و موسیقی؛ پائولو سورنتینو، کارگردان ایتالیایی؛ مارن آده، کارگردان آلمانی؛ جسیکا چستین بازیگر آمریکایی؛‌ فن بینگ ‌بینگ بازیگر چینی.

در میان این داوران دو فرانسوی نیز حضور د اشتند:  گابریل یارد، آهنگساز و اگنس جائویی.

تمامی جوایز هفتادمین دوره جشنواره کن:

جوایز فیپرشی
بخش رقابتی: بی ‌پی ‌ام به کارگردانی رابین کامپیلو
بخش نگاهی ویژه: نزدیکی به کارگردانی کانتمیر بالاگوف
بخش دوهفته کارگردان‌ها: کارخانه هیچ، ساخته پدرو پینیو

بخش هفته منتقدان
جایزه بزرگ: ماکالا به کارگردانی امانوئل گراس
جایزه ویژنری: گابریل و کوهستان، ساخته فلیپه باربوسا
جایزه انجمن نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک: آوا اثر لئا میسیوس

دوهفته کارگردان‌ ها
جایزه سینمای هنری: رایدر به کارگردانی کلویی ژائو
جایزه انجمن نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک (به طور مشترک): عشق برای یک روز، ساخته فیلیپ گارل و بگذار نور خورشید وارد شود، ساخته کلر دنیس
لیبل اروپا سینماس: A Ciambra  ساخته جوناس کارپینیانو

بخش نوعی نگاه
جایزه نگاهی ویژه: لرد، به کارگردانی محمد رسول اف
بهترین کارگردان: تیلورشریدان به خاطر فیلم رودخانه باد
جایزه هیئت داوران: میشل فرانکو برای فیلم دختر آوریل
بهترین اجرا: جاسمین ترینکا برای فیلم فورچوناتا
جایزه شعر سینما: متیو آمالریک برای فیلم  باربارا

جایزه های دیگر
دوربین طلایی: Jeune Femme به کارگردانی لئونور سری
نخل طلای فیلم‌های کوتاه: Xiao Cheng Er Yue ساخته کیو یانگ
اشاره ویژه فیلم‌ های کوتاه: کاتو ساخته تپو آیراکسینن
جایزه مستند گلدن ‌آی: Faces Places ساخته اینیس واردا
جایزه هیئت داوران سراسر جهان: درخشندگی  اثر نائومی کاواسه

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *