#


آغاز جنگ ، شدت بررسی در باب نقش اجتماعی

بررسی
11 ژوئن 2017 بدون نظر 1017 بازدید

آغاز جنگ ، شدت بررسی در باب نقش اجتماعی

آغاز جنگ ، شدت بررسی در باب نقش اجتماعی

با آغاز جنگ ، بررسی در باب نقش اجتماعی سینما شدت گرفت . پارلمان کشور پس از وقوف به تأثیر چشم گیر سینما رفتن بر ذهن و روان رسماً به استودیو ها رهنمود هایی ابلاغ کرد و طی آنها برخی از موضوعات را مناسب و برخی را ممنوع اعلام کرد . موضوعات مناسب عبارت بودند از « هدف بریتانیا از جنگیدن » ، « شیوۀ بریتانیا در جنگ » ، و این که « اگر قرار است بریتانیا در جنگ پیروز شود ، نیاز به ایثار و از جان گذشتگی دارد .»

فیلم ها باید برای بررسی و سانسور به بخش فیلم سازمان اطلاعات تسلیم می شد ، و دولت به سینماها اخطار کرد که در صورت نمایش فیلم هایی که حاوی اطلاعات و اخباری برای دشمن باشند و به کارش بیایند تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت . خیلی زود اثرات دولت بر فیلمسازی شکل عینی تری به خود گرفت ، به این ترتیب که استودیو ها را برای ذخیره کردن مهمات و مواد لازم و تولید فیلم های دولتی تحت اختیار گرفت ، و دست آخر دوسوم عوامل فنی سینما را به خدمت فرا خواند ( گرچه برخی از آنها را در ساختن همان فیلم های دولتی به کار گرفت ) .

تولید داخلی

در نهایت تنها 9 استودیو فعال باقی ماند ، و در نتیجه تولید داخلی فیلم های سینمایی از 108 فیلم در سال 1940 به متوسط 60 فیلم در سال رسید و در این میان سال 1942 با 46 فیلم پایین ترین رقم تولید فیلم را داشت . با این حال انگلیسی ها بیش از هر زمان دیگر فیلم می دیدند ، در غذاخوری ها ، انجمن های فیلم ارتش و نیروی دریایی ، سالن کارخانه ها ، اتوبوس های مخصوص نمایش فیلم و همچنین در سینماها فیلم می دیدند و در صورت شنیدن آژیر خطر حملۀ هوایی در میان فیلم به پناهگاه ها می رفتند .

سینما هرگز در بریتانیا مانند زمان پایان جنگ دوم جهانی ، محبوبیت نداشته است ؛ انگار تماشاگران به همین تجمل و تفریح بصری و جسارت ظاهری پردۀ روشن سینما در مقابل تاریکی و سیاهی بیرون از سالن سینما زنده بودند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *