#


علت ممنوعیت فعالیت های سینمایی فنلاند

فعالیت
27 آوریل 2017 بدون نظر 1055 بازدید

علت ممنوعیت فعالیت های سینمایی فنلاند

علت ممنوعیت فعالیت های سینمایی فنلاند در 1916 چه بود ؟

جنگ جهانی اول سبب دخالت مقامات روسی شد که در 1916 تمام فعالیت های سینمایی را ممنوع کردند . این ممنوعیت پس از انقلاب فوریه 1917 ضعیف تر شد و در ماه دسامبر با اعلام استقلال فنلاند به کلی برچیده شد . دوره پس از جنگ دوران تسلط شرکتی است که پورو و بازیگری به نام ارکی کارو تأسیس کردند .

نام آن Suomi Filmi بود . نخستین فیلم داستانی بلند مهم آن Anna _ Liisa ( تئووپور وژوسی اسنلمان،1922)بود که از اثری نوشته مینا کانث اقتباس شده وتحت تاثیر قدرت ظلمت (1886)تولستوی بود:دختر جوانی که فرزندش را کشته است ،غرق اندوه واعتراف می گردد تا کفارۀ گناهش را بپردازد.

کنراد تال روث بازیگری که بیش از جنگ در فنلاند کار می کرد اما پس از توقیف فیلم تراژدی یک زندگی به سوئد مهاجرت کرده بود ، توسط Sumoi در سال 1922 برای فیلم عشق بر همه چیز پیروز است به کار گرفته .این فیلم تلاشی جدی ومنفرد برای پیوند دادن سینمای فنلاند با فیلم های داستانی پرطرفدار و پرفروشی بود که از غرب اروپا و آمریکا می رسیدند .

در سال های بعد تولید از نظر کمی کاهش یافت و به سوی استفاده از مایه های سنتی زندگی روزمره هم سو با داستان های معاصر سوئدی و الگوهای سبکی سوئدی گرایش یافت .

اگر بخواهیم بر مبنای نوشته های آن دوره قضاوت کنیم تنها مستند فنلاند ( ارکی کاروا ائرولوا لوما / Suomi Filmi /1922 ) در خارج موفق بود . تا سال 1933 حدود چهل فیلم داستانی ، از جمله فیلم های کوتاه ، در Suomen Elokuva_Arkisto در هلیسینکی نگه داری می شوند .

برگرفته از سبک اسکاندیناوی ، نوشته پائولوپرچی یوسای

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *