#


«زادبوم» بهرام رادان پس از 9 سال اکران می شود

زادبوم
13 ژوئن 2017 بدون نظر 1601 بازدید

«زادبوم» بهرام رادان پس از 9 سال اکران می شود

«زادبوم» بهرام رادان پس از 9 سال اکران می شود

به گزارش از من بپرس، فیلم زادبوم با بازی بهرام رادان پس از 9 سال توقیف اکران می شود.

بنا به گفته ابوالحسن داوودی، کارگردان زادبوم، نسخه جدید و به روز این فیلم پس از ۹ سال آماده اکران ‌شده است.

این فیلم که در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال 1387 به نمایش درآمد، توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه را نصیب فرید مصطفوی کند.

همچنین این فیلم سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران را نیز به دست آورد. بهرام رادان، مسعود رایگان، پگاه آهنگرانی، رؤیا تیموریان، عزت الله انتظامی و مهدی سلوکی بازیگران زادبوم هستند.

ابوالحسن داوودی، درباره اکران این فیلم آن هم بعد از گذشت یک دهه گفته زادبوم سال گذشته توانسته سرانجام مجوز نمایش بگیرد، ولی تأخیر در اکران عمومی در این ماه ‌های گذشته بیشتر به خواست او بوده است تا شرایط بهتری برای اکران فیلم فراهم شود.

زادبوم در اکران دوم عید فطر

داوودی با اشاره به فرصت اکرانی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای این فیلم فراهم شده، گفت: متأسفانه زمان ‌بندی که در نظر داشتیم درست درنیامد و با جابه جایی‌ که در اکران فیلم ‌ها ایجاد شد، به نوبت دوم اکران نوروز نرسیدیم و پس از توافق با سرگروه و پخش‌کننده، به این نتیجه رسیدیم که فیلم را در اکران دوم عید فطر نمایش دهیم.

آنچه درباره خلاصه داستان و موضوع فیلم زادبوم در دسترس است، حاکی است که این فیلم درباره ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشده ‌اش در شرایط اجتماعی است.

یکی از مهم ترین مسائلی که درباره فیلم های توقیفی وجود دارد، احتمال عدم استقبال مخاطب از چنین آثاری است. زیرا با هر متر و معیاری که بسنجیم هر فیلم تا حد بسیار زیادی مهر سال ساختش را بر خود دارد.

به همین دلیل داوودی درباره تصورش از استقبال مخاطب، آن هم در مورد فیلمی که پس از نزدیک به ده سال‌ مجوز نمایش دریافت کرده است، گفت: موضوع عمده فیلم مسائل انسانی، با محور خانواده است. به نظر می‌آید این رویکرد در شرایط فعلی هم هیچ تغییری نکرده است. به همین دلیل امیدوارم ارتباطی که انتظار می ‌رفت در همان سال‌ های اول ساخت فیلم با مخاطب برقرار شود، الان هم به همان اندازه به وجود بیاید.

زادبوم با 15 دقیقه حذفیات اکران می شود

این کارگردان بی ادعای سینمای ایران که آثار خوبی مانند نان، عشق و موتور هزار و مرد بارانی را نیز در کارنامه دارد، درباره تغییرات نسخه جدید این فیلم که قرار است اکران شود، گفت: به خاطر مدت زمانی که از ساخت فیلم گذشته و نیز با توجه به اینکه زادبوم را با نگاتیو ساخته بودیم، طبعاً در تبدیل به نسخه  دیجیتال احتیاج به انجام اصلاحاتی بود. به همین خاطر الان یک نسخه به روز را آماده کرده ‌ایم. ضمن اینکه با آقای دهفان (تدوینگر) روی فیلم کار کردیم و حدود ۱۵ دقیقه از آن را کوتاه کردیم.

داوودی همچنین از کوتاه شدن 15 دقیقه از این فیلم گفت که بنا بر صحبت های کارگردان آن با صلاحدید خودشان و با مشورت دوین گر آن صورت گرفته است.

گفتنی است که دهمین زادبوم اثر ابوالحسن داوودی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان 62 ساله سینمای ایران است. داوودی در طول 29 سال فعالیت سینمایی تنها یازده فیلم ساخته و فیلم نامه تعدادی از آنها را نیز خودش نوشته است.

داوودی از سال 1387 که زادبوم توقیف شده تا کنون تنها فیلم رخ دیوانه را ساخته و نمایش داده است.

رخ دیوانه در سال 1393 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه ملی را برای داوودی به ارمغان آورد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم را نصیب تهیه کننده اش کرد تا در کنار فروش خوب آن تجربه ای موفق برای این فیلم ساز گزیده کار محسوب شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *