#


جایزه‌ای دیگر برای دایان کیتون، ستاره‌ای از نسل دهه‌ی هفتاد

دایان کیتون
7 می 2017 بدون نظر 1497 بازدید

جایزه‌ای دیگر برای دایان کیتون، ستاره‌ای از نسل دهه‌ی هفتاد

جایزه‌ای دیگر برای دایان کیتون، ستاره‌ای از نسل دهه‌ی هفتاد

 

به گزارش از من بپرس، دایان کیتون ایفاگر نقش کی آدامز در فیلم‌های «پدرخوانده» برای یک عمر دستاورد سینمایی مورد تجلیل قرار می گیرد.

 

دایان کیتون که در کارنامه هنری خود جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین بازیگر زن در سال 1977 به خاطر بازی در فیلم «آنی هال» را به دست آورده، چهل و پنجمین بازیگری است که موفق می شود جایزه انستیتوی فیلم آمریکا را دریافت کند.

تا کنون ۴۵ هنرمند توانسته اند این جایزه را به دست بیاورند. از میان این تعداد، نه نفر زن بوده اند؛ بازیگران مطرحی چون لیلیان گیش که در فیلم های گریفیث ستاره بود، بت دیویس، یکی از سه زن قدرتمند هالیودد، الیزابت تیلور، زوج ریچاد برتون و بازیگر فیلم معروف گربه روی شیروانی داغ، باربارا استنویک، بانوی نوآر از بازیگران متعلق به سینمای کلاسیک هستند که در این لیست دیده می شوند.

از نسل بعدتر بازیگران زن هالیودد، جین فوندا، دختر هنری فاندای فقید و بازیگر فیلم کمتر دیده شده «کلوت»، شرلی مک لین، بازیگر فیلم های آپارتمان و ایرما خوشگله که هر دو از ساخته های بیلی وایلدر هستند، باربارا استرایسند، ستاره دهه هفتاد و مریل استریپ رکورددار نامزدی اسکار از این جمله هستند.

در میان لیست انستیتوی فیلم آمریکا به نام بازیگران مردی مانند آل پاچینو، مورگان فریمن، مایکل داگلاس و مل بروکس، کارگردان هجویه ساز آمریکایی نیز بر می خوریم.

تکمیل افتخارت دایان کیتون

بنابراین قرار گرفتن نام دایان کیتون در کنار این ستاره های سال های دور و نزدیک افتخار دیگری را به کارنامه این بازیگر کهنه کار خواهد افزود.

کیتون علاوه بر سه گانه پدرخوانده به خاطر بازی در چند فیلم وودی آلن مانند آنی هال، عشق و مرگ و منهتن در نقش های کمدی نیز توانایی بازیگری خود را اثبات کرده است که این نکته  توسط مدیر موسسه فیلم آمریکا (AFI) که وی را مستحق دریافت جایزه این نهاد تشخیص داده، تأیید شده است.

این جایزه به تمامی دست اندر کاران صنعت سینما تعلق می گیرد، برای نمونه سال گذشته جان ویلیامز، آهنگساز معروف فیلم آن را دریافت کرد.

انستیتو فیلم آمریکا زمان اهدای این جایزه به دایان کیتون را ۸ ماه جون اعلام کرد. اهدا طی مراسمی رسمی در لس‌آنجلس انجام خواهد شد.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *