#


مقابله دی ‌کاپریو با ترامپ در موضوع تغییرات آب و هوایی

23 سپتامبر 2017 بدون نظر 1725 بازدید

مقابله دی ‌کاپریو با ترامپ در موضوع تغییرات آب و هوایی

مقابله دی ‌کاپریو با ترامپ در موضوع تغییرات آب و هوایی

به گزارش از من بپرس، لئوناردو دی کاپریو بازیگر «از گور بازگشته» در سخنرانی در مورد موانع و خطرات جدی تغییرات اآب و هوایی به ترامپ اشاره کرد و از دیدار خودش با ترامپ در این مورد گفت.

این بازیگر سینمای هالیوود در همایش تغییرات آب و هوایی در دانشگاه ییل سخنرانی کرد. دی کاپریو برنده جایزه اسکار جدیدا بیست میلیون دلار به بنیادهای فعال در عرصه ستیز با تغییرات اقلیمی پرداخت کرده است. او این مبلغ را از طریق بنیاد خیریه خودش در میان نزدیک به صد سازمان محیط ‌زیستی و خیریه ای تقسیم می‌کند.

دی کاپریو در سخنانش اینطور گفت که قبل از رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا با او دیدار کرده و برنامه ‌ای برای مقابله با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به او ارائه کرده است.

او در این مورد اضافه کرد: «ما در مورد بازی آمریکا در رهبری جهان برای ساخت، تحقیق و توسعه انرژی‌های پاک گفت و گو کردیم. در واقع با توافق پاریس شانس بزرگی در تاریخ آمریکا برای این مسئله حاصل شده است و برای تحقق یافتن آن فقط خواست سیاسی نیاز است.»

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ از مخالفان سر سخت توافق پاریس است و آن را بی انصافی و بی عدالتی در حق کارگران و کارکنان آمریکایی می‌داند و در این بین در برنامه‌هایش روی صنعت فولاد، زغال سنگ و بخش تولیدات صنعتی متمرکز شده است. این در صورتی است که در برنامه دی‌ کاپریو متمرکز شده بروی پتانسیل‌های زیاد تولید کار در قسمت انرژی‌ها و صنعت پاک و سازگار با محیط زیست است.

ترامپ

دی کاپریو بازیگر فیلم «گرگ وال‌استریت» در طی این سخنرانی به توفان‌های هاروی، ایرما و ماریا اشاره کرد و آن‌ها را تجربه های برای اثبات تغییرات آب و هوایی خواند که رییس‌جمهور آمریکا علاوه بر آن‌ها همچنان به ندیده شدن این واقعیت علمی ادامه می‌دهد. او در همچنین ابراز امیدواری  و خشنودی کرد که دونالد ترامپ گذشته از آنکه خیلی دیر شود نظرش را در این باره عوض کند.

او در همین سخنرانی مواجهه شدن دولت ترامپ با مسئله تغییرات اقلیمی و آب‌ وهوایی را از نوع «نادانی عامدانه» خواند که در عین حال هشدارهای علمی استقلال یافته ادامه پیدا کرده است.

این بازیگر مطرح هالیوود از سال 1998 به این طرف در عرصه آگاهی  و اطلاع رسانی در مورد تغییرات اقلیمی و مبارزه با گرم شدن زمین فعالیت می‌کند.

او با اشاره به دولت آمریکا افزود: «مقامات جای اینکه حرکت در راه مبارزه با تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی ترجیح می‌دهند که قدرت سیاسی خود را در زمان کوتاهی محافظت کنند در حالی که امروز بیش از هر زمانی در تاریخ انسانیت مسئله محافظت از محیط زیست برای آیندگان از اهمیت زیادی برخوردار است.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *