#


راجر مور، بازیگر جیمز باند درگذشت

راجر مور
24 می 2017 بدون نظر 2255 بازدید

راجر مور، بازیگر جیمز باند درگذشت

راجر مور، بازیگر جیمز باند درگذشت

به گزارش از من بپرس، راجر مور بازیگری که بیشتر به خاطر بازی در 7 قسمت از مجموعه سینمایی و پر مخاطب جیمز باند شناخته می شود، روز گذشته در سن 89 سالگی درگذشت.

راجر مور در 14 اکتبر سال 1927 در شهر استاک ول انگلستان به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده بود. پدر او یک پلیس بود و این می تواند تنها نقطه اشتراک پیشینه خانوداگیش با ایفای نقش جیمز باند باشد.

راجر مور که ابتدا به عنوان یک مدل فعالیت می کرد در سال 1954 با یک قرارداد 7 ساله به استخدام کمپانی مترو گلدین مه یر درآمد.

در کنار گلن فورد

در این سال ها او در فیلم های مانند ملودی ناتمام (1955) با گلن فورد همبازی شد. سپس در فیلم دزد پادشاه (1955) با بازیگرانی چون دیوید نیون و جورج سندرز دیده شد.

مور سپس به کمپانی برادران وارنر رفت. مهم ترین نقش او در این دوره بازی در نسخه تلویزیونی مرد سوم بود که مور در آن نقش هری لایم را بازی می کرد. همان نقشی که در نسخه سینمایی، آن را اورسن ولز بازی کرده بود.

راجر مور بعد از آن به تلویزیون رفت و در سریال های زیادی مانند آیوانهو، آلاسکا، تک رو و مقدس بازی کرد. بازی در این سریال ها او را در میان مخاطبان تلویزیون به شدت محبوب ساخت. شاید به اعتبار همین محبوبیت بود که او را بازی در سری فیلم های جیمز باند انتخاب کردند.

جیمز باند

راجر مور در نقش جیمز باند

راجر مور در نقش جیمز باند

بعد از آن که شان کانری، بازیگر نقش جیمز باند اعلام کرد نمی خواهد برای مدت طولانی در این نقش ظاهر شود، راجر مور این امید را پیدا کرد که نقش مأمور 007 را بازی کند. اما این نقش به جورج لازنبی رسید. لازنبی تنها در یک قسمت از این سری فیلم بازی کرد. باما خبر بدتر برای راجر مور بازگشت دوباره شان کانری به قالب جیمز باند بود.

اما بخت با راجر مور یار بود. چون کانری تنها یک قسمت دیگر از این فیلم ها را بازی کرد. سرانجام مور توانست در فیلم زندگی کن و بگذار بمیرد (1973) برای اولین بار در نقش مأمور افسانه ای 007 ظاهر شد.

مسن ترین جیمز باند

راجر مور هنگام بازی در این فیلم 45 سال داشت و به همین دلیل مسن ترین بازیگری بود که در نقش جیمز باند بازی می کرد.

زندگی کن و بگذار بمیرد با فروش زیاد خود راه را برای ادامه فعالیت راجر مور در این نقش هموار کرد. او که نسبت به شان کانری حس شوخ طبعی بیشتری داشت، در شش قسمت دیگر از مجموعه جیمز باند بازی کرد.

مردی با اسلحه طلایی (1974)، جاسوسی که عاشقم بود (1977)، مون ریکر (1979)، تنها به خاطر چشمان تو (1981)، اختاپوس (1983)، نمایی از یک قتل (1985) دیگر فیلم های سری جیمز باند بودند که راجر مور در آنها نقش این مأمور سرویس امنیتی بریتانیا بازی کرد.

مور در جایی گفته جاسوسی که عاشقم بود را در بین این هفت فیلم از بقیه بیشتر دوست دارد.

بهترین جیمز باند تاریخ

راجر مور در یک عکس تبلیغاتی برای جیمز باند

راجر مور در یک عکس تبلیغاتی برای جیمز باند

در سال 2004 در مراسم اسکار و بر اساس یک نظرسنجی راجر مور به عنوان بهترین جیمز باند تاریخ انتخاب شد. در یک نظر سنجی دیگر در سال 2008 نیز مور با 62 درصد آرا دوباره این عنوان را به دست آورد.

راجر مور کتاب خاطرات خود را به نام «یک لعنتی خوش شانس» منتشر کرده و در آن به بیان خاطراتش از سال های فعالیت در هالیوود و بازی در کنار بازیگرانی مانند تونی کرتيس، شان کانری، مايکل کين، فرانک سيناترا، ديويد نيون، گرگوری پک، پيتر سلرز و…  پرداخته است.
او در قسمتی از این کتاب نسخه خودش از جیمز باند را با نسخه دیگر بازیگران این نقش مقایسه کرده است. مور با اشاره به نسخه شوخ و شنگ خود نوشته که «شان کانری و دانیل کریگ (بازیگری که اکنون نقش جیمز باند را بازی می کند) مانند قاتل ها هستند، در حالی که جيمز باند من يک عاشق پیشه شوخ است. اگر نظری که درباره کريگ بیان کردم بد باشد، به هیچ وجه نمی خواهم در يک شب تاریک با او ملاقات کنم!!»

راجر مور در ادامه با اشاره به عدم علاقه شان کانری به اینکه صرفاً با نقش جیمز باند به یاد آورده شود، گفته است: من و جرج لارنبی، تيموتی دالتون و پيرس برازنان با هم بوديم، هر چهار نفرمان،اما می شود گفت شان نمی خواست تنها با نقش جيمز باند به یاد آورده شود. شان بازيگر بسیار خوبی است، اما فکر می ‌کرد مردم تنها  او را با جیمز باند به خاطر می ‌آورند. من که به هیچ وجه برايم مهم نيست. من تنها می ‌خواهم به عنوان کسی در خاطره ها بمانم که دِين ‌اش را ادا کرده.

بعد زا جیمز باند، راجر مور در نقش های دیگری نیز بازی کرده، اما تنها حضور او در فیلم های باند است که احتمالاً در خاطره سینمادوستان باقی مانده است.

زندگی خصوصی

راجر مور 4 بار ازدواج کرد. اولین بار در سال 1946 در حالی که تنها 18 سال سن داشت با دورن ون استین پیمان زناشویی بست. این ازدواج 7 سال یعنی تا سال 1953 دوام آورد.

ازدواج دوم راجر مور با دوروتی اسکوایرز بود که یک خواننده اهل ولز بود. ازدواج این دو 15 سال دوام داشت. دو برابر ازدواج اول مور.

سپس در سال 1969 مور با بازیگر ایتالیایی لویزا ماتیولی ازدواج کرد. آنها به هنگام بازی در فیلم رومولوس و سابینس با هم آشنا شدند. ازدواج سوم مور تا سال 1996 پایدار ماند. یعنی 27 سال که برای مور یک رکورد محسوب می شود.

در سال 2002 راجر مور برای بار آخر ازدواج کرد. همسر چهارم او کریستینا تولست روپ نام دارد و تا هنگام مرگ راجر مور که دیروز رخ داد، در کنار او ماند.

راجر مور از این چهار ازدواج سه فرزند دارد: دو پسر و یک دختر.

او دو سال پیش به انتخاب مجله جی کیو در بین 50 مرد خوش لباس جهان قرار گرفت.

سال های پایانی

راجر مور در سال 2013

راجر مور در سال 2013

راجر مور در سال 2003 به خاطر فعالیت های سینماییش لقب «سر» دریافت کرد.

او همچنین از فعالین خیریه بود. وی تلاش بسیاری برای ممنوع کردن کباب جگر غاز و اردک کرده است.

سرانجام این بازیگر 89 ساله که از بیماری های بسیاری رنج می برد، در 23 ماه می سا 2017 از دنیا رفت.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *