#


در گذشت پیتر هال کارگردان مطرح انگلیسی

پیتر هال
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 1995 بازدید

در گذشت پیتر هال کارگردان مطرح انگلیسی

 

«پیتر هال»

کارگردان سرشناس انگلیسی و بنیانگذار کمپانی تئاتر شکسپیر در سن 86 سالگی درگذشت.
به نقل از گاردین، «پیتر هال» که علاوه بر کارگردانی تئاتر، فیلم و اپرا رئیس سابق تئاتر ملی انگلیس و بنیانگذار کمپانی تئاتر شکسپیر بود در سن 86 سالگی و در بیمارستانی در شهر لندن فوت کرد.

وی در طول دوران فعالیتش خود که بیش از نیم قرن به طول انجامید، اولین نفری بود که نسخه انگلیسی زبان نمایش «در انتظار گودو» نوشته «ساموئل بِکت» و نمایشنامه «بازگشت به خانه» نوشته «هارولد پینتر» را به روی صحنه برد.

تئاتر ملی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد از خبر درگشت «پیتر هال» که یکی از بزرگترین نام‌ها در تاریخ تئاتر انگلیس است عمیقا غمگین هستند. «پیتر هال» یکی کارگردان شناخته شده تئاتر در عرصه بین‌المللی بود که تاثیری بی‌همتا در زندگی هنری بریتانیا در قرن بیستم میلادی بر جای گذاشت.

این هنرمند در سال 1960 و در سن 29 سالگی کمپانی تئاتر رویال شکسپیر را تاسیس کرد و تا سال 1960 ریاست آن را بر عهده داشت. وی پی از منصوب شدن به عنوان رئیس تئاتر ملی انگلیس در سال 1973، محل این تئاتر را از ساختمان ویکتوریای قدیمی به مجموعه ویژه تئاتر در «ساوت بانک» منتقل کرد.

«پیتر هال» تا سال 1988 ریاست تئاتر ملی انگلیس را بر عهده داشت و پس از آن کمپانی «پیتر هال» را تاسیس کرد و در سال 2003 میلادی نیز تئاتر «رُز کینگستون» را بنیان نهاد. وی همچنین در حد فاصل سال‌های 1984 تا 1990 ریاست هنری جشنواره اوپرای «گلیندبورن» را بر عهده داشت.

وی از سال 2011 میلادی دچار بیماری زوال عقل شد و سرانجام در 11 سپتامبر 2017 در سن 86 سالگی و در کنار خانواده و دوستانش در لندن درگذشت

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *