#


خداحافظی دنیل دی لوئیس با بازیگری

دنیل دی لوئیس
21 ژوئن 2017 بدون نظر 1447 بازدید

خداحافظی دنیل دی لوئیس با بازیگری

خداحافظی دنیل دی لوئیس با بازیگری

به گزارش از من بپرس، دنیل دی لوئیس، تنها هنرپیشه ای که برنده سه جایزه اسکار شده، از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

این خبر را ورایتی به نقل از لسلی دارت، سخن ‌گوی این بازیگر اعلام کرده که گفته دی‌ لوئیس  دیگر به عنوان یک بازیگر کار نخواهد کرد. ورایتی نوشته دارت تأکید کرده که هیچ توضیح دیگری در این باره ندارند.

دارت همچنین با اشاره به آنچه او قدردانی بی ‌اندازه دی لوئیس از همه‌ همکاران و تماشاگرانش در طول این سال‌ های متمادی ذکر کرده، گفته این یک تصمیم شخصی است که پس از این نه خود دی لوئیس و نه نمایندگانش درباره آن توضیح بیشتری نخواهند داد.

البته گفته شده تا زمان اجرایی شدن این تصمیم، این هنرپیشه بریتانیایی در یک فیلم دیگر با عنوان Phantom Thread حضور خواهد داشت که فیلمی درباره دنیای مد است و پل توماس اندرسون آن را کارگردانی خواهد کرد.

اندرسون و دی لوئیس پیشتر در فیلم معروف خون به پا می شود (2007) نیز با یکدیگر همکاری داشته اند. فیلمی که دی لوئیس به خاطر آن دومین اسکارش را برنده شد.

این هنرپیشه گزیده کار که در طول 46 سال فعالیت حرفه ای تنها در 20 فیلم بازی کرده، دو اسکار دیگرش را برای حضور فیلم های پای چپ من (1989) به کارگردانی جیم شریدان و بازی در نقش آبراهام لینکلن در فیلم لینکلن (2012) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به دست آورده است.

دنیل دی لوئیس متولد سال 1957 لندن و از خانواده ای فرهنگی است.

پدر او شاعر و مادرش دختر مایکل بالکن معروف است. بالکن در شکل گیری صنعت فیلم سازی در بریتانیا نقش عمده ای داشته و کسی است که امکان فیلم سازی را در اوایل کار آلفرد هیچکاک برای او فراهم کرد.

دی لوئیس حرفه بازیگری را از سال 1971 با فیلم یک ‌شنبه، یک‌ شنبه خونین و در حالی که تنها 14 سال سن داشت، شروع کرد. بعد از آن در سال 1982 به دعوت ریچارد آتن بورو در فیلم معروف گاندی در کنار بن کینگزلی حضور یافت.

این بازیگر الهام بخش در دوران کاری خود با فیلم سازان بزرگی مانند مایکل مان در فیلم آخرین موهیکان (1992)، مارتین اسکورسیزی در فیلم های عصر معصومیت (1993) و دار و دسته های نیویورکی (2002) و جیم شریدان در فیلم های پای چپ من، به نام پدر (1993) و مشت زن (1997) همکاری داشته است.

گفتنی است دی لوئیس دومین بازیگر معروفی است که در یک ماه اخیر اعلام بازنشستگی کرده است.

همین چند هفته پیش بود که در خبری اعلام شد که آلن دلون، بازیگر فرانسوی و از شمایل های ماندگار سینما نیز از دنیای بازیگری خداحافظی کرده است.

آلن دلون پیشتر نیز یک بار خود را بازنشسته کرده بود، اما با این توجیه که «تنها احمق ها هستند که تصمیم شان را تغییر نمی دهند!!» به عالم بازیگری بازگشته بود. بنابراین امید می رود که دوباره نشان دهد احمق نیست!!

حال باید منتظر ماند و دید که دی لوئیس نیز تصمیمش را تغییر خواهد داد یا نه. در حال حاضر که بسیار محکم اعلام بازنشستگی کرده و از توضیحات اضافی نیز خودداری کرده است. و همین سفت و سخت بودن تصمیم اوست که امیدها برای تغییر آن را زنده می گذارد.

همچنین باید توجه داشت که دی لوئیس از بازیگری کناره گرفته و نه سینما. که این گزینه نیز به امیدها در زمینه بازگشتش کمک خواهد کرد.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *