#


جین وایمن و مختصری از زندگی ایشان

جین وایمن و مختصری از زندگی ایشان
21 ژانویه 2017 بدون نظر 2087 بازدید

جین وایمن و مختصری از زندگی ایشان

جین وایمن JANE WYMAN

جین وایمن و گویندگان نقش های وی : شهلا ناظریان، نیکو خردمند، مینو غزنوی، رفعت هاشمپور.
ستارۀ زن سینمای امریکا با نام اصلی سارا جین می فیلد متولد 5 ژوئن 1917 موفتانا، مذهب کاتولیک رمی فیلم باز کاکُلی اثر شاخص و برجستۀ اوست.

او در 1940 ستارۀ موفق سینما بود معروف‌ترین فیلم‌اش با گر گوری پک به نام غزال است. پدر و مادرش در چهار سالگی از هم جدا شدند و لذا زندگی سخت و پرمشتقی را در دوران کودکی گذراند. ماجرای رشد او در سینما بسیار مفصل است. او در رادیو هم آواز می‌خواند و در کار سینما بتدریج رشد می‌کرد، و نقش‌های او مهمتر می‌شدند سرانجام ملاقاتی با رونالد ریگان رئیس جمهور سابق امریکا داشت که در فیلم برادر رَت در 1938 ایفای نقش کردند و بعد با هم ازدواج کردند (1940). متارکه در (1948) در سال‌های این ازدواج ریگان بیشتر در دسترس او نبود بلکه در نیروی هوائی تحرکات سینمائی داشت و در کالیفرنیا فیلم‌های تبلغاتی برای دولت می‌ساخت جین وایمن احساس می‌کرد که ریگان دیگر او را به حال خود رها کرده است و وقتی به 40 سالگی رسید مطمئن بود که او در سینما رونق خود را بتدریج از دست خواهد داد. در استان سردرازی دارد.

پدر او در 1922 در گذشت مادرش پس از متارکه در 1960 دارفانی را وداع گفت. پسر خوانده‌اش مایکل ریگان نام دارد و دختر کوچکش کریستین ریگان متولد 1947 که در هنگام تولد همان روز (26 ژوئن) فوت شد. زن و شوهر زندگی تلخ و سرشار از ناکامی داشتند. جین وایمن در دانشگاه میسوری تحصیل کرده بود و در 1949 برندۀ اسکار بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم جانی بلیندا شد.

چهار بار گوی طلائی را از آن خود ساخت: 1949 برای فیلم جانی بلیندا، 1951 برای عنوان زن ایده‌آل سینمای سال، 1952 برای فیلم تور صورت آبی رنگ، و در 1984 برای فیلم باز کاکلی، او بعد از کاتولیک رومی به کاتولیکیسم تغییر مذهب داد. او علاوه بر فعالیت محدود تلویزیونی و رادیویی به عنوان ستاره سینما در حدود سی فیلم بازی کرده است. وی در 1 سپتامبر 2007 در یالم اسپرینگ کالیفرنیا به دلیل طبیعی (کهولت) در گذشت و درفارست لاون مموریال پارک کلیسای جامع کالیفرنیا برای ابد مدفون است.

از جمله فیلم‌های دوبله شده بازیگر جین وایمن :

گوینده: شهلا ناظریان
باغ وحش شیشه‌ای (28 سپتامبر 1950)
گوینده: نیکو خردمند
غزال (18 دسامبر 1946) دوبله اول
گوینده: مینو غزنوی
غزال (18 دسامبر 1946) دوبله سوم
گوینده: رفعت هاشم‌پور
باغ وحش شیشه‌ای (28 سپتامبر 1950)

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *