#


روز جهانی کودک و معرفی چند کارتون نوستالژیک

18 اکتبر 2018 بدون نظر 3047 بازدید

روز جهانی کودک و معرفی چند کارتون نوستالژیک

معرفی برخی از کارتون های نوستالژیک برای روز جهانی کودک

چنانچه یکی از مادران متولد دهه شصت هستید باید در خاطرتان باشد که در زمان کودکی شما تلویزیون زیبایی های خود را داشت. تمامی بچه ها کارتون‌ های تلویزیونی را به صورت دقیق دنبال می‌ کردیم، همراه با تعدادی از شخصیت ‌ها گریه می کردیم، گاهی اوقات هم می ‌خندیدیم و خلاصه با شخصیت های کارتون ها و انیمیشن های تلویزیونی در واقع سرمان گرم می ‌شد.

این کارتون‌ های تلویزیونی تا به امروز هم برای خیلی از مادران جالب و دوست داشتنی است، به همین خاطر است که مجموعه ‌هایی از این کارتون ها در شهر کتاب ‌ها یا کتاب ‌فروشی‌ ها به شما چشمک می‌ زنند تا آن‌ ها را خریداری کنید و با نگاه کردن آن ‌ها خاطرات دوران کودکی را زنده نگاه دارید. حتی می‌ توانید آن‌ ها را به همراه فرزندان خود تماشا نمایید و در مورد دوران کودکی و خاطراتی که از نگاه کردن این کارتون های نوستالژیک داشتید، برای شان تعریف کنید.

خونه مادربزرگه، نمایش عروسکی محبوب و دوست داشتنی

مادربزرگه، مخمل، هاپوکومار، نوک طلا، نوک سیاه، مراد و… شخصیت های عروسکی جذابی بودند که به احتمال زیاد به دفعات اسم آن ها به گوش تان خورده است و با هرکدام از آن ها خاطره دارید. در صورتی که هنوز هم علاقه دارید یک‌ بار دیگر این مجموعه جالب و دوست داشتنی را از اول تا پایان به ‌صورت آرشیو با خود داشته باشید و هر زمان که دل تان خواست آن را تماشا نمایید، توصیه می کنیم این مجموعه را تهیه کنید. کارگردان این مجموعه نوستالژیک مرضیه برومند است و توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

ماجراهای سند باد، داستان ماجراجویانه ‌ای در صحرا و دریا

کارتون سند باد هم مانند بسیاری از کارتون ‌های دیگر دهه شصت، ساخته از کشور ژاپن است که وارد ایران و دوبله شده است. سندباد ملوانی بود که یک پرنده دوست داشتنی‌به نام شیلا داشت که همیشه کنار او بود و همچنین علی بابا بود که با اتفاقات گوناگونی مواجه می ‌شد و هر دفعه پیروز و خوشحال می‌ توانست از مشکلات عبور کند و صحیح و سالم به ماجراجویی های خود ادامه دهد. در دوران کودکی در دهه شصت می بایست برای نگاه کردن هر قسمت از کارتون سندباد یک یا چند هفته صبر می‌ کردیم ولی هم اکنون می ‌توانید آن را به صورت دی وی دی تهیه کنید و با خیال راحت به تماشای این کارتون نوستالوژیک بنشینید.

مهاجران، ماجرای دختری بازیگوش در استرالیا

شخصیت اصلی این داستان یک دختر بازیگوش بود که به همراه خانواده‌ خود از کشور انگلستان به استرالیا مهاجرت کرده بودند و در این کشور سرسبز و بزرگ شیطنت های دوران کودکی خود را تجربه می ‌کرد، با سختی هایی مواجه می ‌شد و هر چند در زندگی روزمره هم اتفاقات گوناگونی را تجربه می ‌کرد.

لوسیمل حیوانات را خیلی دوست داشت و تلاش می‌ کرد با تمام آن ‌ها با مهربانی رفتار کند. همین خصوصیت موجب شده بود که لوسیمل شجاعانه و بی ‌پروا برای مان جالب باشد و هر هفته برای تماشای اتفاقات جدید او منتظر می ماندیم. ولی در حال حاضر می ‌توانید یک مجموعه کامل آن را در یک بسته ‌بندی مرتب خریداری نمایید و هر وقت که دل تان خواست به تماشای قسمت هایی از آن بپردازید.

کارتون خاطره انگیز پروفسور بالتازار

پروفسور بالتازار شخصیت مخترع پیری بود که در هر قسمت با یکی از اختراعات خود شادی را به هوادارانش هدیه می کرد. در این انیمیشن مشاهده می کردید که هیچ نبردی میان بد و خوب وجود ندارد. دنیای این پروفسور خوب، زیبا و رنگارنگ بود. به غیر از این بالتازار تلاش می ‌کرد دوستی، عشق را به دیگران آموزش بدهد.

بالتازار یک دستگاه فوق العاده ای داشت که قادر بود معجون ‌های منحصر به فردی را درست کند و به این ترتیب برای کمک به دیگران خوب عمل کند. چنانچه کارتون پروفسور بالتازار و جهان خیالی او هم اکنون هم برای تان جالب است می توانید دی وی دی های آن را از شرکت های پخخش رسانه ای تهیه نمایید و هر وقت که دوست داشتید به تماشای قسمت هایی از آن بنشینید

دهکده حیوانات، کارتون دهه شصتی پر طرفدار

یکی دیگر از کارتون ‌های پر طرفدار دهه شصت دهکده حیوانات بود که مجموعه ‌ای از شخصیت های جذاب و بانمک را نشان می داد. در این کارتون میشا خرس مهربان و دوست داشتنی بود که همراه با پدر و مادر خود از شهری بزرگ به یک دهکده‌ کوچک مهاجرت کرده بود و در آن جا با دوستان تازه ای آشنا شده بود.

میشا در هر قسمت با دشواری هایی دست و پنجه نرم می ‌کرد و در آخر با اندیشه، راهنمایی و همفکری موفق می شد از آن ‌ها رهایی پیدا کند. این مجموعه تلویزیونی نوستالژیک هم اکنون به ‌صورت دی وی دی در انتشارات رسانه ای به فروش می ‌رسد و شما می توانید آن را بخرید و بار دیگر خخاطرات دوران کودکی را با فرزندان تان مرور کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *