#


موضوع نامه خبرساز کروبی به رهبر چیست؟

6 سپتامبر 2018 بدون نظر 1405 بازدید

موضوع نامه خبرساز کروبی به رهبر چیست؟

کروبی در نامه ی ارسالی به رهبر چه چیزی را عنوان کرد؟

روز یکشنبه یازدهم شهریور، یک نامه از طرف آقای مهدی کروبی انتشار داده شد که در آن به سه موضوع با اهمیت اشاره شده است. در این مطلب یکی از نکات مطرح شده در این نامه مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

ادعای آقای کروبی

ایشان در این نامه این طور نوشته اند:

«ابطال مدت زمان ده سال: در بررسی تصمیم مهمی در خصوص مقام رهبری گرفته شد. به این صورت که هیئت، مسئولیت مادام ‌العمری برای رهبر در نظر نگرفته بود و مدت زمان ده سال را برای این مسئولیت مهم اتخاذ کرده بود.

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی روزی از قول تعدادی از مدرسین حوزه فرمودند که این مدرسین درخواست ابطال این محدودیت زمانی را داده اند. ولی ما با ابطال مصوبه قبلی مخالفت کرده بودیم و گفتیم در مورد این نکته قبلاً گفتگو شده و تصمیم گرفته شده است.

ولی آیت الله هاشمی فرمودند اکنون رأی بگیریم که این محدودیت را لغو کنیم، همچنین زمانی که مرحوم هاشمی حذف مصوبه قبلی را به رأی گذاشتند و پس از آن با یک شمارش سطحی و تند ادعا کردند که ابطال محدودیت ده ساله رهبری رأی لازم را آورده است، من برای اعتراض به این موضوع خدمت ایشان رفتم و از ایشان درخواست کردم بار دیگر رأی‌ گیری کند.

به وی عرض کردم به مراتب در مجلس شورای اسلامی با آن تعداد نماینده زمانی که در رأی ‌گیری شفاهی (قیام و قعودی) شبهه دار می‌ شود، بار دیگر رأی گیری می کنیم و این جا با شمار پایین اعضا (۲۵ نفر) به چه دلیل یک بار دیگر رأی نمی ‌گیرید تا این شبهه برطرف شود. وی نظر من را به شوخی گرفتند و از من خواستند تا به صندلی ‌ام برگردم.

به همین ترتیب که بررسی می ‌شود تأکید آقای کروبی بر تأکید رای ‌گیری در رابطه با پیشنهاد اولیه کمیسیون در مورد اصل 107 خیلی سریع و بی ‌چون و چرا از طرف آقای هاشمی ‌رفسنجانی مورد تأیید و عملی می شود و رای گیری که مورد نظر آقای کروبی بود به مرحله عمل می‌ رسد. در درست بون یا نبودن این رای ‌گیری هم هیچ کدام از نمایندگان در شورای بازنگری شک و تردیدی به خود راه نمی ‌دهند و هیچ گونه انتقادی هم از طرف آقای کروبی در خصوص این رای ‌گیری در صورت مذاکرات شورای بازنگری ثبت نشده است.

آیا بهتر نبود ایشان اگر تردیدی در خصوص درستی این رای ‌گیری داشت خیلی واضح آن را اعلام می نمود تا تمامی افراد از آن اطلاع پیدا کنند و در صورت مذاکرات هم به ثبت برسد؟ این را هم باید بگوییم که درصورت مذاکرات چاپ‌ شده، کلیه جزئیات صحبت های نمایندگان، حتی به اندازه یک کلمه مثل «نه» یا «بله» – ثبت و ضبط شده است.

امروز باید بگوییم که پس از گذشت سی سال، چرا به نظر فردی باید اعتماد کنیم که اولاً تمام داستان را وارونه و بی اعتبار توصیف می ‌کند و دوماً از مسئله دو نفره‌ ای حرف می زند که شخص دوم آن دیگر در این دنیا نمی باشد تا بتواند درست بودن یا نبودن این ادعا را شهادت بدهد.

در هر صورت در این مطلب سعی کردیم تا تفاوت آن چه را که آقای کروبی با استفاده از رانت بزرگ سیاسی حصر در تلاش برای القای آن است با آن چه در عالم واقع اتفاق افتاده است، مشخص شود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به نامه کروبی

عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در پیج شخصی‌ خود در فضای مجازی نسبت به نامه یکی از سران فتنه که به تازگی انتشار یافته، واکنش نشان داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *