#


اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو به کارگردان جوان سنگاپوری

13 آگوست 2018 بدون نظر 1087 بازدید

اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو به کارگردان جوان سنگاپوری

کارگردان جوان سنگاپوری یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو را دریافت کرد

دوره هفتاد و یکم جشنواره فیلم لوکارنو کار خود را با تقدیر از فیلم «یک سرزمین خیالی» (A Land Imagined) به عنوان برنده ی اصلی این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو به پایان رساند. فیلم یئو سیو هوآ کارگردان سنگاپوری داستانی در مورد یک کارگر ساختمانی چینی تنها و بی کس است که پس از ایجاد رابطه دوستانه مجازی با یک بازی باز آنلاین مرموز سنگاپوری ناپدید می گردد.

از جمله میهمانان بین المللی معروفی که در این دوره از جشنواره لوکارنو حضور داشتند عبارت اند از: مگ رایان، برونو دومون، ایتن هوک و کایل کوپر.

بر اساس گزارش ایندی وایر، در بین دیگر منتخبین بخش مسابقه اصلی یولاند زوبرمن نویسنده و کارگردان فرانسوی حضور داشت که به خاطر فیلم «ام» (M) جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد. همچنین دومینگا سوتومایور جایزه بهترین کارگردان را به خاطر فیلم «برای جوانمرگی خیلی دیر است» (Too Late to Die Young) دریافت کرد.

ریچارد بیلینگهام نیز به خاطر فیلم «ری و لیز» (Ray & Liz) توانست دیپلم افتخار را دریافت نماید. آندرا گوتی هم جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در فیلم «آلیس تی» اثری از رادو مونتین به خود اختصاص داد. کی جو بونگ نیز برای بازی در فیلم «هتل کنار رودخانه» اثری از هونگ سنگسو جایزه بهترین بازیگر مرد هفتاد و یکمین دوره جشنواره لوکارنو را دریافت نمود.

در بخش رقابت «فیلمسازان امروز» جایزه برترین فیلم به اثری از سارا فتاحی تحت عنوان «آشوب» (Chaos) تعلق گرفت و نیکول ووگل نیز برای فیلم «زمان تعطیلی» (Closing Time) جایزه ویژه هیات داوری را دریافت کرد.

جدیدترین ساخته اسپایک لی به نام «بلکککلنزمن» نیز موفق شد جایزه فیلم منتخب مردم را به دست آورد.

دوره هفتاد و دوم جشنواره فیلم لوکارنو قرار است از 7تا 17اوت 2019میلادی برگزار گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *