#


سخنرانی بازیگر ایتالیایی که در اختتامیه کن2018 جنجالی شد

21 می 2018 بدون نظر 1403 بازدید

سخنرانی بازیگر ایتالیایی که در اختتامیه کن2018 جنجالی شد

جنجالی شدن سخنرانی آزیا آرجنتو در اختتامیه جشنواره کن

آزیا آرجنتو یکی از بازیگران ایتالیایی که چند ماه قبل، پس از افشاگری بر علیه هاروی واینستین و رسوایی ‌های جنسی این تهیه ‌کننده مشهور مجبور به رفتن از ایتالیا شده بود، شب قبل با سخنرانی علیه واینستین در برنامه پایانی جشنواره فیلم کن دردسر ‌ساز شد. آرجنتو که جهت اهدای جایزه برترین بازیگر زن همراه با ایوا دوورنای بر روی صحنه رفته بود، بیان نمود: «سال 1997، در همین مکان در کن هاروی واینستین به من تجاوز کرد.» وی در ادامه بیان کرد: «اینجا (جشنواره کن) دیگر هیچ وقت میزبان هاروی واینستین نخواهد بود.»

به نقل از ددلاین، آرجنتو 42 ساله در اشاره به ماجرای سوء رفتار واینستین بیان کرد: «در آن زمان 21 سال سن داشتم. و این جشنواره به مکان شکار کردن او تبدیل شده بود.» آرجنتو اضافه نمود: «می ‌خواهم پیشگویی کنم. کن دیگر هیچ وقت میزبان هاروی واینستین نخواهد بود. او با فضاحت و رسوایی در شرایطی به زندگی خود ادامه خواهد داد که خانواده سینما از او پرهیز دارد، همان خانواده ای که پشت او ایستاد و گناهان او را لاپوشانی کرد.»

آرجنتو همچنین تصریح کرد واینستین در انجام این چنین رفتارهای وحشیانه‌ ای تنها نبوده و با پیامی خطاب به افرادی که دیگر قادر به فرار از زیر بار رفتار اشتباهشان نمی باشند، سخنرانی ‌اش را خاتمه داد: «و حتی امشب، در بین شما افرادی هستند که هم چنان شیوه برخورد آن ها با زنان زیر سوال است. چرا که چنین رفتاری نه تنها در سینما جایی ندارد بلکه در هیچ کدام از صنایع  و محل کاری جایی ندارد. خودتان می ‌دانید چه کاره ‌اید. شما در سینما جایی ندارید. ولی از همه با اهمیت تر، ما هم شما را می ‌شناسیم و دیگر به شما اجازه نخواهیم داد که راحت از این جریان فرار کنید.»

آرجنتو یکی از نخستین افرادی بود که پا پیش گذاشت و به انتشار متن جنجال ‌ساز هفته نامه نیویورکر در سال 2017 کمک نمود، اتفاقی که مسبب به راه افتادن جریانی از اتهامات رسوایی ‌آمیز بر علیه واینستین بانفوذ شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *