#


کارگردان سریال «دلیران تنگستان» دار فانی را وداع گفت

7 مارس 2018 بدون نظر 1381 بازدید

کارگردان سریال «دلیران تنگستان» دار فانی را وداع گفت

درگذشت همایون شهنواز، کارگردان «دلیران تنگستان»

کارگردان سریال «دلیران تنگستان» و فیلم «شاه خاموش»، همایون شهنواز که بر اثر گفته هایی که وجود داشت برای پیگیری مطالباتش از صدا و سیما به ایران برگشته بوده و چندی پیش در حادثه ‌ای که در منزلش به وجود آمده بود دچار سوختگی شده بود و امروز در بیمارستان  دار فانی را وداع گفت. جریان اتفاق ‌هایی که به مرگ این کارگردان ختم شد، یکی از تلخ ‌ترین رویدادهایی است که امسال در سینمای ایران رخ داد.

این کار گردان تلویزیون پس از 80درصد سوختگی روز 14اسفند جراحی شده بود. ولی به ظاهر شرایط جسمی و بیماری دیابت موجب شدید تر شدن حال وی شد. محمد ولی زاده روزنامه نگار و از دوستان همایون شهنواز روز گذشته به خبرگزاری مهر گفته بود: «حال وی تا پس از عمل و حتی تا غروب خوب بود و مورد رضایت پزشکان نیز قرار گرفته بود به طوری که بر اساس گفته پزشکان حتی مواردی که مربوط به عفونت های اولیه بود هم برطرف شده بود ولی با این حال به خاطر ابتلای این کارگردان به بیماری دیابت کار پزشکان کمی سخت شده است.»

وی در مورد این که قرار بود شهنواز برای جراحی به بیمارستانی در آلمان انتقال یابد، گفته است: «ما با یک شرکت هواپیمایی برای منتقل کردن وی به بیمارستانی در آلمان صحبت کرده بودیم ولی به خاطر تحریم ها، سوخت این هواپیما تامین نشد و ما مجبور شدیم رضایت دهیم تا این عمل در بیمارستان شهید مطهری صورت گیرد که البته عمل رضایت بخش بوده است و از ساعت ۱۱تا یک ظهر حال او خوب بود.»

همایون شهنواز علاوه بر این که کارگردانی سریال «دلیران تنگستان» در سال ‌های پیش از انقلاب و تولید فیلم «شاه خاموش» در مورد احمد شاه قاجار را بر عهده داشت، فیلمنامه «شب واقعه» در مورد دریاقلی سورانی را نیز نوشته بود که شهرام اسدی آن را با بازی حمید فرخ نژاد کارگردانی کرد.

گروه ازمن بپرس درگذشت این کارگردان کهنه کار را به خانواده و دوستان و همکارانش تسلیت می‌ گوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *