#


علی رامز دار فانی را وداع گفت

29 دسامبر 2017 4 نظر 2405 بازدید

علی رامز دار فانی را وداع گفت

علی رامز دار فانی را وداع گفت

به گزارش ازمن بپرس، یکی از کارگردانان با سابقه تئاتر ایران جناب آقای هادی مرزبان که خانواده مرحوم علی رامز نیز می شود اعلام کرده است که این هنرمند پیشکسوت بعد از اینکه دوره طولانی از بیماری و بستری بودن در بیمارستان را گذراند چند ساعت قبل به خاطر کهولت و نارسایی کبد در سن نود سالگی و در منزل خود در گذشت.

علی رامز متولد 1306شمسی در تهران می باشد. او بعد از اینکه دوره دبستان را گذراند وارد دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) شد و به خاطر آشنایی که با برخی از افراد مانند عزت الله انتظامی و مرحوم هوشنگ بهشتی داشت توانست به تئاتر تهران در آن دوره راه پیدا کند. دوره کلاس تئاتر مرحوم عبدالحسین نوشین را در سال1327 سپری کرد که بعد از هشت ماه به تعطیلی کشیده شد.

مرحوم علی رامز بعد از این که در سال 1328در رشته برق فارغ التحصیل شد به مدرسه پست و تلگراف و تلفن وارد شد و بعد از دو سال یعنی در سال 1330 وارد خدمت وزارت شد و پس از آن به شرکت مخابرات انتقال پیدا کرد. در طی سال هایی که خدمت می کرد موفق شد که دیپلم ششم ریاضی را دریافت کند و در سال 1347توانست به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه پیدا کند. وی در سال1351 تحصیلاتش را با درجه شاگرد اولی به اتمام رساند و در همان سال موفق شد که بورس تحصیلی از کشور بلژیک را دریافت کند.

زنده یاد رامز در طول زمانی که مشغول به کار بود تنها در دو فیلم سینمایی و چند برنامه تلویزیونی و یک نمایش به نام «ملاقات بانوی سالخورده» که به کارگردانی مرحوم حمید سمندریان بود حضور داشته است. در سال 1360بازنشسته شد و از آن زمان به بعد به طور دلخواه به کارش ادامه داد. مرحوم علی رامز در طول فعالیت های هنری که داشته است موفق شد در چند فیلم سینمایی، چند تئاتر و سریال های متنوع حضور داشته باشد که عبارتند از: «امیر کبیر»، «مرغ حق»، «پاییز بلند»، «محاکمه»، «قضیه اوپنهایمر»، «وزیر مختار»، «یکی از این روزها»، «شمارش معکوس» و «عبور از خط سرخ».

مرحوم رامز در تمام نمایش هایی که به کارگردانی هادی مرزبان بوده است به عنوان یک بازیگر حضور داشته است و بیش از سی سال با گروه تئاتر “حرکت” همکاری پیوسته داشت.

چندین بار با خانواده مرحوم علی رامز تماس هایی برقرار شد که مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم را متعاقبا خبر خواهند داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *