#


نقد و بررسی برخی از فیلم ها و دلیل دیر اکران شدن آن ها

نقد و بررسی
23 اکتبر 2017 بدون نظر 1589 بازدید

نقد و بررسی برخی از فیلم ها و دلیل دیر اکران شدن آن ها

نقد و بررسی برخی از فیلم ها و دلیل دیر اکران شدن آن ها

فیلم ها و سریال های مختلفی در سینما و تلویزیون ایران وجود داشته است که در این فیلم ها خیلی به خرافات پرداخته شده است که باعث شده منتقدان به بررسی این خرافات بپردازند. زمانی که این آثار بر روی آنتن رفتند با اما و اگر های زیادی مواجه شدند و بسیاری به خاطر اکران شدن این فیلم ها از تعجب دهان شان باز ماند.

برخی از این فیلم ها توقیف شدند و برخی دیگر با اصلاحات زیاد توانستند به اکران برسانند و یک سری دیگر هم از پرده زود پایین آمدند.این فیلم ها به تعداد زیادی وجود دارندولی برخی از آن ها موج به وجود آوردند. این فیلم ها خطوط قرمز را پشت سر گذاشتند و اثرات زیادی را در دوره ی خودشان داشتند. در این مطلب تعدادی از فیلم ها را به شما معرفی می کنیم.

زیر نور ماه

این فیلم در سال 79 به کارگردانی رضا میرکریمی تولید شد. این فیلم درمورد روحانیون بوده است. این کارگردان برای اولین بار نقش اول فیلمش را به یک روحانی داده بود و داستان یک طلبه را روایت می کند که چالشی را با لباسش به راه انداخته است. نقش اول این فیلم بر عهده سید حسن بود که فقط چند روز مانده بود تا عبا و عمامه خود را بپوشد که توسط یک پسر بچه دزده می شود. سپس سید حسن به دنبال این پسر بچه می رود و متوجه این می شود که در زیر یک پل مردمانی زندگی می کنند. در انتها این فیلم مورد توجه افرا زیادی قرار گرفت و تحسین شد.

نقد و بررسی

نقد و بررسی

دنیا

این فیلم در سال 81به کارگردانی منوچهر مصیری تولید شدو موضوع این فیلم ضعف و سستی ایمان بود. دنیا زنی بود که ضعف یک حاج آقا و از دست دادن اعتقاداتش نسبت به وسوسه های یک زن را به نمایش گذاشته بود. محمد رضا شریفی نیا در نقش یک حاج آقایی بازی می کند که دلش پیش یک زنی به اسم دنیا گیر می کند و خانواده را از خود دور می کند.

دنیا از این حاج آقا می خواهد که طبق خواسته او لباس، ظاهر و رفتارش را تغییر دهد. این حاج آقا تا جایی پیش می رود که راضی به پوشیدن شلوارک هم می شود ولی وقتی می بیند که دنیا او را سروکار گذاشته است تمام آبرو و اعتقادش را از دست رفته می بیند.
این فیلم از طرف بعضی از رسانه ها بررسی های زیادی شد ولی حساسیتی روی این فیلم نشان ندادند و گذاشتند تا این فیلم به اکران برسد. این فیلم با سوژه ی جالبی که داشت توانست فروش متوسطی داشته باشد.

نقد و بررسی

نقد و بررسی

مارمولک

این فیلم در سال 82 توسط کمال تبریزی تولید شد و موضوع آن راجه به روحانیون بوده است. این فیلم جنجالی ترین فیلمی بود که با موضوع روحانیت تولید شد ولی خیلی زود از این فیلم را از پرده پایین آوردند. برای اولین بار بود که در فیلمی با روحانیون شوخی می شد و باعث تعجب همگان شد. تا قبل از این فیلم هیچکس نمی دانست که می تواند در سینمای ایران با قشر روحانیون شوخی کند. در این فیلم سارق حرفه ای بازی می کند که با یک لباس روحانی از بیمارستان فرار می کند و در یک روستا امام جماعت مسجدش می شود.
قرار بود که این فیلم در نوروز 83بر روی پرده بیاید ولی این کار را به تعویق انداختند. زمانی که اکران شد از این فیلم استقبال و انتقادات زیادی کردن که باعث شد بعد از دو هفته از روی پرده پایین بیاورند.

نقد و بررسی

نقد و بررسی

کتاب قانون

این فیلم در سال 87 به کارگردانی مازیار میری تولید شد و موضوعش باورهای مذهبی بود. در این فیلم زن لبنانی بازی می کند که با خواندن قرآن و کتاب های دینی به اسلام روی می آورد و با مردم مسلمان ایران در شهری مانند تهران روبه رو می شود. میری در این فیلم به رفتارهای تند مسلمان ایران اشاره می کند که دین را کنار گذاشته اند و خودشان را درگیر حواشی و خرافات ها کرده اند.

این مسئله باعث شده است که زندگی روزمره شان شکل و شمایل دیگری را به خود بگیرد. این زن لبنانی که تازه به اسلام روی آورده است زنانی را در مجالس مذهبی می بیند که در حال غیبت کردن هستند و متوجه این می شود که همسر و خانواده ی همسرش از این رفتار مبرا نیستند.

نقد و بررسی

نقد و بررسی

این فیلم مدتی در صف اکران بود و زمانی که می خواست این فیلم اکران شود با اعتراض هایی روبه رو شد ولی با این وجود مسئولان از این فیلم دفاع کردند و این فیلم توانست فروش خوبی داشته باشد

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *