#


واکنش بی پروای کارگردان اکسیدان به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

اکسیدان
27 ژوئن 2017 بدون نظر 1613 بازدید

واکنش بی پروای کارگردان اکسیدان به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

واکنش بی پروای کارگردان اکسیدان به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

به گزارش از من بپرس، حامد محمدی کارگردان فیلم اکسیدان به بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) شدیداً اعتراض کرد.

واکنش تند حامد محمدی متوجه اقدام بسیج دانشجویی در صدور بیانیه علیه فیلم اکسیدان و اهدای عینک به رئیس سازمان سینمایی در اعتراض به اکران این فیلم انجام گرفته است.

واکنش تند این کارگردان سینما در گفت و گو با خبرآنلاین عنوان شده است. محمدی در این گفت و گو خطاب به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفته: خوشحالم  که این دوستان تا این حد دقیق و موشکافانه فرهنگ و خصوصاً سینما را رصد می کنند و با این سرعت واکنش نشان می دهند… البته خوشحال ترم که در همین کمتر از یک سال این همه رشد کرده اند و به جای پیاله آلبالوی گندیده، این بار به معاونت جدید سینمایی عینک هدیه داده اند. فقط ای کاش نمره این عینک را هم یادآور می شدند، چون عینک هایی که همین دوستان از پشت آنها به فرهنگ نگاه می کنند برازنده و مناسب هر چهره ای نیست.

گفتنی است در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره فیلم اکسیدان در رسانه ها منتشر شده است. چند روز پیش منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم واگذاری حقوق مربوط به پخش خانگی اکسیدان به حوزه هنری را تکذیب کرد.

این در حالی است که حوزه هنری از پخش اکسیدان در سالن های سینمایی خود ممانعت به عمل آورده و هنوز خبری در ارتباط با لغو این تصمیم حوزه منتشر نشده است.

همچنین روز جمعه، خبری منتشر شد که بر اساس آن شبنم مقدمی نسبت به سانسور بخش هایی از نقش به گفته او متفاوت خود در فیلم اکسیدان اعتراض کرده بود.

مقدمی با درج مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت:

ديشب، كنار مردم و برای اولين بار اكسيدان رو ديدم… و اگر چه اولش از اينكه تيغ تيز مميزی (همون سانسور خودمون!) بيش از همه رگ و ريشه نقش متفاوت من رو زده، كمی جا خوردم و دلگير شدم، اما بعدش كه محو بازی درجه يك جواد جان و امير خان شدم و ابراز احساسات و خنده های از ته دل مردم رو ديدم و شنيدم… و از خنده و كيف اشك از چشمای خودم راه افتاد… فكر كردم شايد سهم شهره جون، از قصه اكسيدان همين قدر بوده كه نمك اين داستان شيرين و جذاب باشه و همين قدرش بس بوده.

مقدمی در ادامه با نام بردن از اکسیدان به عنوان یک کمدی شریف و احساس مسرت نسبت به ساخته حامد محمدی نوشته:

اين روزا، خنديدن و خندوندن چندان آسون نيست، می ‌دونين كه چی می ‌گم…فيلم كمدی ساختن، سخته… فيلم كمدی شريف ساختن، خيلی سخته… كمدی شريفی كه حرفی برای گفتن داشته باشه، خيلی خيلی سخته… و خوش به حال حامد محمدی كه اين همه رو بلده… و علاوه بر همه اينا، خوش اخلاق ترين هم هست.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان نوشته خود ضمن درخواست حمایت مردم از این فیلم که با بی مهری های مسئولان در اکران مواجه شده، گفته:

استقبال شما، در همين مدت كوتاهی كه فيلم اكران شده، باعث دلگرمی و دلخوشی همه ماست. لطفاً به حمايت هاتون ادامه بدين.

گفتنی است اکسیدان داستان زنی به نام نگار است که بدون اجازه شوهرش به خارج سفر می کند. شوهر او نیز به دنبال دریافت پاسپورت برای بازگرداندن اوست.

از همین چند سطر می توان فهمید که این کار شبیه به دیگر فیلم هایی است که منوچهر محمدی تهیه کنندگی آنها را بر عهده داشته است.

محمدی با دست گذاشتن بر موضوعاتی که برای بخش سنتی جامعه نوعی تابو محسوب می شوند، همواره به گسترش ظرفیت این بخش جامعه یاری رسانده است.

نباید فراموش کرد که در زمان ساخت کمدی مارمولک نیز چنین اعتراض هایی به فیلم شد، اما اکنون حضور روحانیون در فیلم ها و کمدی های سینمایی و تلویزیونی به یک کلیشه تبدیل شده است.

امید است مشکلات مربوط به اکران این فیلم با سعه صدر طرفین درگیر در آن به شکل مناسبی مرتفع شود تا افراد قابل احترامی همچون منوچهر محمدی فرصت پیدا کنند آثار بهتری در این حوزه پدید آورند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *