#


عباس کیارستمی در صدر اخبار سینمایی

عباس کیارستمی
22 ژوئن 2017 بدون نظر 1685 بازدید

عباس کیارستمی در صدر اخبار سینمایی

عباس کیارستمی در صدر اخبار سینمایی

به گزارش از من بپرس، در سالروز تولد هفتاد و هفتمین سالگی عباس کیارستمی، این چهره درخشان فرهنگ ایران در صدر اخبار سینمایی رسانه ها قرار گرفته است.

عباس کیارستمی در نخستین روز از تیرماه سال 1319 به دنیا آمد و امروز برابر با هفتاد و هفتمین سالروز تولد اوست. این سینماگر بزرگ و چهره یگانه سینمای جهان سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت.

در اولین خبر مربوط به او، رسانه ها از بزرگداشت کیارستمی در ملبورن استرالیا به همراه نمایش فیلم کپی برابر با اصل نوشته اند.

این بزرگداشت در خلال یک کنفرانس دو روزه با عنوان مسیرهای نوین در ملبورن استرالیا برگزار می شود. دانشگاه موناس بانی این کنفرانس است و قرار است درباره موضوعاتی همچون تلویزیون در عصر جدید، دستاوردهای جدید سینمای اروپا، تولید و توزیع در سینمای آسیا، بازبینی ژانرها در فیلم و تلویزیون، سینمای فمینیسم و مستندسازی در دوره اینترنت بحث شود.

اول و دوم تیرماه تاریخ برگزاری اسن کنفرانس است و فیلم کپی برابر با اصل در روز دوم به نمایش در می آید.

در خبری دیگر، احمدکیارستمی، فرزند عباس کیارستمی به مناسبت سالروز تولد او یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. احمد کیارستمی در این یادداشت کوتاه نوشته: «گفته بودى همراه باد آمده ‌ام در نخستين روز تابستان، باد مرا با خود خواهد برد در آخرين روز پائيز. بهار و تابستان و پائيز و زمستان آمدند و رفتند، و تو همچنان هستى. هفتاد و هفتمين سال تولدت مبارک.»

احمد کیارستمی این یادداشت را به همراه چند عکس قدیمی از پدرش منتشر کرده است.

پست اینستاگرامی احمد کیارستمی

پست اینستاگرامی احمد کیارستمی

خبر سوم درباره زنده یاد کیارستمی مربوط می شود به رونمایی از پوستر هفتاد و هفتمین سالروز تولد او.

پوستر هفتاد و هفتمین سالروز تولد عباس کیارستمی

پوستر هفتاد و هفتمین سالروز تولد عباس کیارستمی

ابراهیم حقیقی این پوستر را به سفارش خانه هنرمندان طراحی کرده است. در مراسم رونمایی چهره های آشنای فرهنگی مانند رخشان بنی اعتماد، مجید رجبی معمار، نادر مشایخی، امیر اثباتی، کیوان کثیریان و ابراهیم حقیقی حضور داشتند.

حقیقی با اشاره به جایگاه رفیع کیارستمی در جهان گفت: به نظر عباس کیارستمی هرگز برای ما تمام نخواهد شد او هنرمند صاحب سبکی بود که در دنیا تعدادشان به انگشت ‌های دست نمی ‌رسد.

این طراح معروف بااشاره به تلخی های درگذشت کیارستمی هم گفت: سال گذشته دوران تلخی را پشت سر گذاشتیم و اصلاً فکر نمی ‌کردیم که تولد 77 سالگی عباس کیارستمی را در فقدانش برگزار کنیم. بارها با هم درباره زیبایی بصری کنار هم نشستن صحبت کرده بودیم.»

مجید رجبی معمار نیز با اشاره مراسمی که به مناسبت تولد کیارستمی تدارک دیده شده گفت: از یکم تیرماه تا سالروز درگذشت عباس کیارستمی برنامه‌های متعددی تحت عنوان زندگی و دیگر هیچ برای این هنرمند فقید در خانه هنرمندان ایران ترتیب داده‌ایم و یکم تیرماه شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت و برپایی نمایشگاهی با همین عنوان خواهیم بود.

رجبی معمار همچنین از نمایش تعدادی از آثار طراحی عباس کیارستمی برای مخاطبان خبر داد که در این نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *