#


بزرگداشت عباس کیارستمی در بریتانیا و استرالیا

عباس کیارستمی
7 ژوئن 2017 بدون نظر 1241 بازدید

بزرگداشت عباس کیارستمی در بریتانیا و استرالیا

بزرگداشت عباس کیارستمی در بریتانیا و استرالیا

به گزارش از من بپرس، دو بزرگداشت برای عباس کیارستمی، فیلمساز فقید ایرانی در بریتانیا و استرالیا در حال برگزاری است.

این برنامه ها برای گرامی داشت یاد و خاطره کیارستمی در مرکز فیلم کلوزآپ لندن و همچنین در جشنواره فیلم سیدنی برگزار می شوند.

برنامه مرکز فیلم کلوزآپ لندن به همت احسان خوش بخت، منتقد فیلم از ۱۵ خرداد شروع شده و تا ۱۹ این ماه ادامه خواهد داشت.

در این برنامه فیلم ‌هایی مانند ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی به کارگردانی سیف الله صمدیان، منو خونه ببر، آخرین فیلم کوتاه مرحوم کیارستمی و همچنین فیلم های دیگر او همچون گزارش، مسافر، مشق شب، تجربه، نان و کوچه، زنگ تفریح، لباسی برای عروسی، دو راه حل برای یک مسئله، رنگ‌ ها، منم می ‌تونم، به ترتیب یا بدون ترتیب، اولی ‌ها، راه حل یک و همسرایان نمایش داده می شوند.

دومین برنامه بزرگداشت کیارستمی در شصت و چهارمین جشنواره فیلم سیدنی برگزار می شود. در این جشنوراه سه فیلم طعم گیلاس، منو خونه ببر و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی به نمایش در می آیند.

جشنوراه سیدنی که از معتبرترین رخدادهای سینمایی در جهان به شمار می رود، از امروز ۱۷ خرداد شروع شده و تا ۲۸ این ماه در استرالیا ادامه دارد.

فیلمسازان ایرانی در جشنوراه فیلم سیدنی

علاوه بر بزرگداشت کیارستمی که جزو اصلی ترین برنامه های این جشنوراه محسوب می شود، سه اثر دیگر نیز از فیلمسازان ایرانی در این دوره جشنواره فیلم سیدنی اکران می شوند.

یکی از این آثار، مستندی با عنوان «چوکا لطفاً بگو ساعت چنده؟» ساخته بهروز بوکانی و آرش کمالی سروستانی و محصول دو کشور هلند و پاپوآ گینه نو است.

چوکا لطفاً بگو ساعت چنده؟ به موضوع پناهندگانی می پردازد که به استرالیا  و جزیره مانوسپاپوآ گینه نو می ‌روند.

علاوه بر این اثر مستند، فیلم لرد ساخته محمد رسول اف و انیمیشن تهران تابو به کارگردانی علی سوزنده در جشنواره فیلم سیدنی حضور دارند.

لرد آخرین ساخته ساخته رسول اف است که در جشنواره کن نیز اکران شده بود. تهران تابو نیز انیمیشنی محصول کشورهای آلمان و اتریش است که وقایعش در ایران اتفاق می افتد.

همچنین یک فیلم انیمیشن دیگر با عنوان «اسب‌ های پنجره – عید ظهور شاعرانه ایرانی روزی مینگ» به ایران می پردازد.

در این انیمیشن محصول کانادا که آن ماری فلمینگ آن را کارگردانی کرده، شخصیت اصلی به یک جشنواره شعر در ایران دعوت می ‌شود!!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *