#


کارتون نوستالژیک؛ زندگی خانواده ارنست

خانواده آقای ارنست
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 6081 بازدید

کارتون نوستالژیک؛ زندگی خانواده ارنست

کارتون نوستالژیک؛ زندگی خانواده ارنست

خانواده ارنست یکی از کارتون هایی بود که تمام بچه های قدیمی در تمام دنیا آن را دوست داشتند و با آن خاطره دارند. این کارتون با تمام خاطرات و حوادثی که در خود داشت به زبان های مختلف دوبله شد. این خانواده در جزیره ای دور دست زندگی می کردند که محصول کارتون سازی ژاپنی ها بود که در آخرای قرن بیست تولید شد.

تمام شبکه ها این کارتون را در زمان ها مختلف پخش کرده اند، و این کارتون مانند کارتون هایی نظیر واتو واتو، مسافر کوچولو، بارباپایا، بامزی و پلنگ صورتی خاطرات نوستالژیکی را برای بچه ها به جا گذاشته است.

این کارتون نوستالژیک در سال هشتاد میلادی توسط یوهان داوید تولید شد که بر گرفته از خانواده سوئیسی رابینسون بود. برخی از افراد به این اعتقاد دارند که آقای ویس از رمان رابینسون کروزئه نوشته معروف دانیل دوفوئو الهام گرفته است و این داستان را خلق کرده است زیرا شخصیت های این کارتون با زندگی عجیب و غریب آقای کروزوئه یکسان است. ولی داستان ما بر گرفته از داستان زندگی آقای رابینسون است.

زندگی آقای کروزوئه در یک جزیره ی دور افتاده که بیست و هشت سال در آن جا تنها زندگی می کرد با نظرات و تفسیرهای شخصیت های معروف دنیا رو به رو شد. طوری که اکثر نویسندگان و متفکران مشهور جهان از دیدهای مختلف شروع به تجزیه این داستان کردند.
فیلسوف فرانسوی به نام ژان ژاک روسو در کتاب های خود از این رمان تحسین می کند و می خواهد که همه رابینسون کروزوئه را مطالعه کنند تا زندگی در سادگی، سازندگی و آزادگی را یاد بگیرند.

این جمله که آقای روسو گفته است را می توان به عنوان پیام داستان دکتر ارنست قبول کرد. اسم واقعی این کارتون «فلون در جزیره شگفت انگیز» بود که شرکتی ژاپنی به نام نیپون انیمیشن آن کارتون را به سی قسمت پنجاه دقیقه ای تولید کرد که کارگردانی این کارتون بر عهده ی یوشیو کوودا بود. کارتون دکتر ارنست را در ژاپن در بین ماه های 4ژانویه تا 27دسامبر سال 81 میلادی به نمایش در آوردند و بعد از آن با دوبله های مختلفی که شد در کشورهای دیگر مخصوصاً خاورمیانه مورد استقبال اکثر بچه ها قرار گرفت.

خانواده آقای ارنست

خانواده آقای ارنست

خلاصه داستان

تمی که این داستان دارد شبیه به داستان مجموعه مهاجران می باشد. کسانی که قصد دارند از زادگاه شان بروند و در استرالیا زندگی کنند. فرقی که بین مجموعه مهاجران و کارتون دکتر ارنست وجود دارد این است که خانواده ای که در مهاجران بودند سالم به مقصد می رسند و بعد از رسیدن به استرالیا مشکلات آن ها شروع می شود ولی خانواده دکتر ارنست وقتی که می خواستند با کشتی به استرالیا بروند گرفتار طوفان می شوند و به طور اتفاقی به یک جزیره ناشناخته می رسند. این کارتون داستان یک خانواده که اهل برن سوئیس بودند می باشد.

شغل پدر خانواده پزشکی است و او به دعوت دوست استرالیایی خود تصمیم می گیرد که به استرالیا برود. ولی در راه به دلیل طوفانی شدن دریا کشتی آن ها غرق می شود ولی آن ها خود را به هر طریقی شده بع یک جزیره ی ناشناخته می رسانند و با امکانات کمی که دارند خود را از بی نیازی در می آورند. خانواده دکتر ارنست سعی می کنند که با امکاناتی که دارند و قطعاتی که از کشتی شکسته مانده است یک زندگی را از نو بسازند.

هر چه بیشتر در جزیره می مانند امیدشان به نجات یافتن کمتر می شود ولی امیدشان را برای زندگی از دست ندادند. تجربه ای که پدر خانواده داشت باعث می شد که تمام خانواده چشم امیدشان به او باشد.
در طول داستان اتفاقات و حادثه های مختلفی برای این خانواده در جزیره پیش می آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *