#


دفاع کردن ونیز موریتز د هادلن از هاروی واینستین

3 آوریل 2018 بدون نظر 1009 بازدید

دفاع کردن ونیز موریتز د هادلن از هاروی واینستین

قربانی شدن «مجازات بدون محاکمه» هاروی واینستین

دبیر سابق جشنواره‌ های برلین و ونیز موریتز د هادلن با منتشر کردن یادداشتی در یک روزنامه سوییسی از هاروی واینستین دفاع کرد. وی هاروی واینستین را «یکی از اندک تهیه ‌کنندگان هالیوود که واقعا سینما را دوست دارد» تعریف کرده و نوشته هیچ فردی به اندازه وی به سینمای اروپا خدمت نکرده است. هاروی واینستین متهم می باشد که در طول سال ‌های فعالیت اش چندین زن را مورد آزار جنسی قرار داده است.

در این یادداشتی که در روزنامه ولت ‌وچ به انتشار گذاشته شده است، د هادلن از همکاران خود در جشنواره ‌های معروف از جمله دبیر جشنواره کن،تیری فرمو، دبیر جشنواره برلین دیتر کاسلیک و دبیر جشنواره ونیز آلبرت بابرا به شدت انتقاد کرده است که پس از متهم شدن واینستین از طرف چندین زن به آزار جنسی و تجاوز، وی را محکوم کرده‌ اند.

ونیز موریتز د هادلن، دبیر سابق جشنواره برلین نوشته است: «آن ها بیش از هر فرد دیگر باید نقش مهم برادران واینستین، به ویژه هاروی را در پشتیبانی از سینمای اروپا درک کنند.» وی یادآوری کرده که فیلم‌ های کارگردانانی مانند فرانکو زفیرلی، جیم سریدان، پدرو آلمادوار، استیون فریرز و برناردو برتولوچی بدون واینستین به بازار امریکا دست پیدا نخواهند کرد.

دبیر سابق جشنواره برلین در ادامه این یادداشت نوشته هاروی واینستین که از طرف چندین زن متهم به آزار و تجاوز جنسی شده است، قربانی «مجازات بدون محاکمه» شده و این رویداد را «نفرت انگیز» می داند.

وی علاوه بر این با اشاره به اتهام ‌ها بر علیه هاروی واینستین گفته است که مردم اجازه نمی‌ دهند امکان بی‌ گناهی واینستین مطرح شود: «باید اجازه دهیم سیستم قضایی تصمیم بگیرد که آیا هاروی واینستین جرمی را مرتکب شده است یا خیر.» وی با این وجود تاکید کرده که نقش واینستین در سینما «انکار ناپذیر» می باشد.

ونیز موریتز د هادلن علاوه  بر این جنبش #MeToo را نیز زیر سوال برده و ادعا می کند که این جنبش «رابطه بین زن و مرد، جذب و دفع موجود در ذات انسان» را زیر سوال می برد.

دبیر سابق جشنواره برلین، د هادلن ۷۷ ساله به مدت بیش از دو دهه در طول سال ‌های۱۹۸۰ تا ۲۰۰۱ به عنوان دبیر جشنواره برلین بوده است و دو دوره از جشنواره ونیز در سال ‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ را هم اداره کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *