#


ناصر چشم آذر درگذشت

6 می 2018 بدون نظر 805 بازدید

ناصر چشم آذر درگذشت

ناصر چشم آذر موسیقیدان معروف ایرانی دار فانی را وداع گفت

ناصر چشم‌ آذر موسیقیدان و آهنگساز معروف که در طول سه دهه موسیقی تقریبا 70فیلم ایرانی را تولید کرده بود، روز گذشته 14اردیبهشت بر اثر سکته قلبی در تهران دار فانی را وداع گفت. وی دو مرتبه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بهترین موسیقی متن را دریافت کرده بود و همکاری او در چند فیلم داریوش مهرجویی در تاریخ سینمای ایران به جا می ‌ماند.

وی که از پیش از انقلاب به عنوان آهنگساز با خوانندگان معروف پاپ همکاری می‌ کرد، از سال1363 با تولید موسیقی فیلم «تاراج» اثر ایرج قادری پا به سینما گذاشت. پس از همکاری با داریوش مهرجویی در فیلم «اجاره نشین‌ ها»، ساخت موسیقی فیلم «هامون» را نیز بر عهده گرفت که با الهام از موسیقی کلاسیک و آثار یوهان سباستین باخ تشکیل شده بود و قسمت جدانشدنی حس و حال این فیلم و یکی از برترین آثار چشم آذر در سینما می باشد.

ناصر چشم آذر یکی از پرفعالیت ترین آهنگسازان سینما در دهه ‌های1360 و 1370بود و دو مرتبه در سال ‌های72 و80 برای ساخت موسیقی فیلم ‌های «بلندی ‌های صفر» و «قارچ سمی» از جشنواره فجر جایزه دریافت کرد.

وی یک مرتبه جلوی دوربین ظاهر شد و در فیلم «میکس» مهرجویی نقشی را بازی کرد. سکانسی که وی به عنوان آهنگساز در روبه روی خسرو شکیبایی (در نقش کارگردان) قرار می‌ گیرد، یکی از فراموش نشدنی‌ ترین لحظه های آن فیلم می باشد.

این آهنگساز علاوه بر این سابقه همکاری با کارگردانان سرشناسی از جمله کیومرث پوراحمد، تهمینه میلانی، مهدی فخیم ‌زاده، رسول ملاقلی ‌پور، پوران درخشنده، سیروس الوند و… را در کارنامه خود داشت و ساخت موسیقی فیلم ‌های آن ها را بر عهده داشت.

موسیقی بی‌ کلام این آهنگساز معروف در آلبوم «باران عشق» چندین سال از تلویزیون به بهانه‌ های گوناگون پخش می ‌شد و یکی از ماندگارترین آثار او به حساب می آمد.

پرونده پربار زندگی وی در سن67 سالگی بسته شد. وی روز گذشته در بیمارستان باهنر تهران دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *