#


قاری قرآن انقلاب خواننده پاپ مطرح است

قاری قرآن
4 فوریه 2017 بدون نظر 1153 بازدید

قاری قرآن انقلاب خواننده پاپ مطرح است

قاری قرآن روز 12 بهمن سال 1357 ، خواننده پاپ مطرح است

در مدرسه علوی قاری رتبه اول بودم. اقای ساعتچی هم در مدرسه نیکان نفر اول قرائت بودند. آن زمان تصوری از خوانندگی در حوزه پاپ نداشتم.بعدها معلوم شد که یکی از این دو نوجوانی که در کنار امام (ره) در بهشت زهراایستاده است و ماخوذ به حیا در حال قرائت قرآن است بعدها یکی از مشهورترین خواننده های پاپ ایران می شود.

خاطرات محمد اصفهانی

روایت خود محمد اصفهانی از دوازدهم بهمن 57 شنیدنی تر و البته دست اول است. وی در ادامه خاطراتی از آن دوران را برای ما نقل قول کرده که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

« جد پدری من مرحوم وحید دستگردی است. ایشان با مرحوم شهریار، مرحوم عبرت نایینی، قمرالملوک وزیری و عبدالحسین خان شهنازی در انجمن ادبی حکیم نظامی بودند و جلسات شعر و.. داشته اند. از این رو بنده در کودکی با شعر و ادبیات آشنا بودم. پدرم استاندار اصفهان بود، خودم هم در مدرسه علوی درس می خواندم و جزء شاگردان برتر مدرسه به حساب می آمدم. در آن زمان در مسابقات قرآن مدرسه علوی همیشه مقام می آوردم. نزدیک انقلاب من را به عنوان جوان برگزیده برای مسابقات قرانی به کویت اعزام کردند.

رتبه اول

در مدرسه علوی قاری رتبه اول بودم. اقای ساعتچی هم در مدرسه نیکان نفر اول قرائت بودند.

با توجه به پیش زمینه ای که در بحث قرائت از من داشتند و اینکه رتبه های خوب کشوری و جهانی را کسب کرده بودم،در زمان ورود حضرت امام (ره) شب قبل ما را به مدرسه رفاه بردند تا مهیا شویم برای خواندن قرآن در حضور امام و همراهانشان. با کلی استرس وارد مدرسه رفاه شدیم. بر اساس برنامه ریزی ها مرحوم شهید بهشتی که در مدرسه رفاه بودند تعیین کردند که من در فرودگاه قرآن بخوانم و آقای ساعتچی در بهشت زهرا قرآن بخواند. شب قبل آن روز مادرم به شدت نگران بود و میگفت: اگر فرودگاه را با بمب بزنند و برای من اتفاقی بیوفتدو…

هنگامی که به مدرسه رفاه رفتیم شهید بهشتی حتی آیات منتخبی را از قران جدا کردن و دستور دادند این آیات خوانده شود. شب بسیار عجیب و پر استرسی بود چون واقعا نمیدانستیم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.

مادرم همیشه مخالف بودند خواننده بشوم و طبق فکدی که در گذشته میان متدینین بود این کار را مطربی خارج از عرف دین میدیدند. او همیشه به من توصیه میکرد برو دکتر بشو. مادرم معتقد بود هنرمندان شرایط خوبی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی ندارند و البته نگران فامیلی واعظی هم بود! اما با وساطت و کمک استاد فریدون شهبازیان وجرقه ای که از قرآن خواندن در فرودگاه  برای حضرت امام (ره) خوانده بودم در ذهن اهل هنر ایجاد شده بود موفق شدم وارد عرصه موسیقی شوم.»

 

 

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *