#


حضور سلبریتی ها به عنوان مجری در تلویزیون

12 می 2019 بدون نظر 2019 بازدید

حضور سلبریتی ها به عنوان مجری در تلویزیون

هرمز شجاعی مهر که امروزه اغلب او را در برنامه سیمای خانواده به عنوان مجری می بینیم همواره با مهربانی و متانت جلوی دوربین قرار می گرفته است و اما به تازگی طی مصاحبه ای که از وی شده است بیان کرده است که با حضور بازیگران و خواننده ها به عنوان مجری مخالف است و این تنها به خاطر این نیست که آن ها می خواهند جای وی را بگیرند بلکه بیان کرده است نمی توانند به مردن شیوه زندگی را یاد بدهند و اما روی صحنه و یا در سینما کاری خلاف این موضوع را انجام دهند.

خود هرمز شجاعی مهر نیز آن قدر با مردم با صمیمیت برخورد کرده است که بارها از وی خواسته شده است تا حتی در خواستگاری های آنان نیز شرکت کنند. البته وی به وجود این که سال های بسیار زیادی را در تلویزیون به عنوان مجری فعالیت داشته است بازهم خود را از اعضای رادیو می داند و بیان کرده است که جایگاه و هویتش مربوط به رادیو است .

مجری

مصاحبه ای درباره کارهای هرمز شجاعی مهر

وی درباره حضورش در رادیو بیان کرده است که رادیو برای انسان احساسی غیر قابل وصف را به همراه دارد وبیان کرده است که انسان را به خود وابسته می کند . او هم چنین بیان کرده است که همه اطلاعات ، فهم ،دانش ، شخصیت و .. را از رادیو گرفته است و دلیل علاقه او به رادیو نیز همین موضوع بوده است .

از منظر وی رادیویی ها بسیار سربه زیرند و شاید سال های زیادی نیز بگذرد و اما روی آنتن نیایند و هیچ یک از مخاطبان نیز آن ها را نشناسند. وی ده سال را در رادیو کار کرده است و در سال 70 با دعوت مدیر شبکه دو سیما برای یک برنامه دعوت شده است و در این برنامه در کنار یک مجری که همان منوچهر نوذری  بوده است فعالیت کرده است . این برنامه در ساعت هشت شب پخش می شده است و تهران ساعت20 نام داشته است.

در این برنامه بعدها بهمن هاشمی نیز برای بیان کرده اخبار ورزشی به آن ها افزوده شده است . بخش جدی برنامه برعهده هرمز شجاعی مهرو بخش طنز آن نیز برعهده منوجهر نوذری بوده است . در آن زمان البته اجرا کردن برنامه زنده بسیار اهمیت داشته است وهر مدیری هم این جسارت را نداشته است تا برنامه را به صورت زنده به اجرا درآورد.

برنامه زنده در آن زمان برای مدیر شبکه اعتباراتی را نیز به همراه داشت. و دلیل این اعتبار نیز این بوده است که روی آنتن هر اتفاقی می توانسته است بیفتد و مانند امروزه نبوده است که هر اتفاقی بتواند روی آنتن زنده بیفتد. البته این نکته هم حائز اهمیت است که برنامه های ضبطی هزینه بیش تری را نسبت به برنامه ها زنده داشته اند. دلیل تمایل اکثریت به برنامه های زنده نیز به همین خاطر بوده است.

وی بعد از انقلاب نیز در یک برنامه طنز به نام ساعت خوش به عنوان مجری فعالیت کرده است و این برنامه در آن زمان طرفداران بسیار زیادی را نیز داشته است . طنزپرداز این برنامه مهران مدیری بوده است و اما اشخاص دیگری نیز مانند رضا عطاران نیز گهکاهی در کنار وی فعالیت می کرده اند. این برنامهبه محبوبیت بسیار زیادی بین مردم رسید تا جایی که آن ها سعی می کرده اند تا لوکیشن های فیلم برداری جایی درز نکند با همین وجود نیز طرفداران این برنامه آن ها را پیدا می کرده اند و این محبوبیت تا جایی بوده است که طرفدارن برای عکس گرفتن با شخصیت ها لباس های رضا عطاران را پاره کردند.

وی بیان کرده است برنامه های طنزی که در گذشته مطرح می شد با برنامه های طنز امروزی تفاوت های بسیار زیادی داشته است زیرا در آن زمان هم به خندیدن مخاطب و هم به محتوای برنامه توجه می شده است. این خندیدن ها در روی صحنه را مخاطب نیز حس می کرده است و اما همه چیز در کارهای طنز آن زمان بسیار قوی تر از امروز بوده است . البته خط قرمز هایی که در آن زمان وجود داشته است نیز بیش تر بوده است و اما خود بازیگران نیز این موارد را رعایت می کرده اند و نیاز به تذکر چندانی نیز نبوده است .

کارکرهای خانوادگی تلویزیون از زبان هرمز شجاعی مهر

دغدغه اصلی در رادیو و تلویزیون همیشه درمورد خانواده ها بوده است و این آگاهی را به مردم نیز داده اند. این آگاهی ها در زمان قدیم بسیار دقیق تر ارائه می شده است و اما امروزه همه چیز تحت تاثیرفضای مجازی قرار گرفته است. همیشه در برنامه های تلویزیونی صحبت های بسیار زیادی در مورد طلاق و جدایی ها در خانواده صحبت شده است و البته هنوز نیز بسیاری از موضوع ها ددر این حوزه وجود دارد که چارچوب هایی که رسانه ملی دارد اجازه نمی دهد تا درباره این مسائل خانواده صحبتی شود .البته بسیاری از مشکلات که در این زمینه وجود دارد باید در خود خانواده حل شود و تنها رسانه ملی آگاهی های اولیه را در این باره بیان کرده است .

 اظهار نظر درباره سلبریتی های مجری

زمانی که درباره سلبریتی شدن مجری ها از وی سوال شده است بیان کرده است که اصلا این موضوع را قبول ندارد و از موضع خود نیز در این باره دفاع می کند. برای مثال یک گوینده باید صدا وسواد بسیار خوبی را داشته باشد تا بتوانند مردم و جامعه را بسازند. البته مهم تر از این موارد این است که باید شخصیت گویندگی داشته باشد. یک گوینده براساس کار که دارد نیم توان به مردم روش زندگی را بیاموزد زیرا بعدها ممکن است در سینما نقش هایی را بازی کند که این مسائل بیان شده را زیر سوال ببرد و مردم در این مورد دچار تردید می شوند که کدام شخصیت را برای این فرد بپذیرند.

یک هنرپیشه شاید بتواند یک خواننده شود ویا برعکس این موضوع اتفاق اقتد و اما نمی توانند در قالب مجری تلویزیونی قرار بگیرند . البته تلویزیون از این مورد بسیار زیاد استفاده کرده است و دلیل این امر نیز این بوده است که بعضی از برنامه ها را برای مخاطب جذاب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *