#


نرگس آبيار؛ بيوگرافي نماينده سينماي ايران در اسكار ٢٠١٨ با فيلم نفس

نرگس آبيار
20 سپتامبر 2017 يك نظر 2643 بازدید

نرگس آبيار؛ بيوگرافي نماينده سينماي ايران در اسكار ٢٠١٨ با فيلم نفس

نرگس آبيار؛ بيوگرافي نماينده سينماي ايران در اسكار ٢٠١٨ با فيلم نفس

نرگس آبیار متولد سال 1349 شمسی می باشد. نرگس آبیار بیشتر از ده سال است که به طور حرفه ای داستان نویسی خود را در حوزه کودک و در بعضی مواقع دفاع مقدس شروع کرده است. بعضی از آثار نرگس آبیار که مربوط به دفاع مقدس است عبارتند از: چشم سوم (با موضوع عملیات والفجر مقدماتی)، شکفتن بر هامون(داستان زندگی شهید فرید تعریف)، کوه روی شانه های درخت، نه روز بود نه شب( درباره زندگی شهید حسن عباسپور)، فلسطین از اشغال تا انتفاضه، نادر.

دیگر آثار نرگس آبیار عبارتند از: پسر کرم فروش و خندق بلا (نشر افق 86)، داستان دو پنج (نشر سفیر اردهال88)، داستان کوتاه، وقت گل محمدی، شعرهای یک ماهی سیاه آسمون جل( نشر سفیر اردهال1388)، عطر خون: بر اساس زندگی شهید حسین یوسفی( نشر قدیانی 1386)، قهرمان قصه ی خل و چل( نشر سفیر اردهال88)، عروس آسمان (نشر دفتر فرهنگ اسلامی79)، افسانه چشمه لاغر مردنی (نشر تجسم خلاق85)، نژاد پرستی صهیونیسم (نشر قبله اول 83)، آیا میدانید که…؟(نشر قبله اول83)، داستان دو خط( نشر پژوهه 78)، بگذار باتو بمانم، معرفی آثار بخش قطعه ادبی( نشر نماز 82)، به کی می گن قهرمان: روایتی داستانی از زندگی شهید سید علی اندرزگو( نشر سوره مهر88)، زندگی غمبار یک بت خوشبخت (نشر سفیر اردهال88)، برای شبنم چه اتفاقی افتاد؟( نشر سروش95)، دو خط موازی، عروس آسمان (دفتر نشر فرهنگ اسلامی 79)، کوه روی شانه های درخت( نشر شاهد 82)، قصه ی زنی که همه اش یاس های فلسفی داشت( نشر روزگار 81)، کلاه خود: برگرفته از زندگی شهید علی قزلباش( نشر شاهد 86)، مجسمه نمکی (نشر منادی تربیت 85)، روی شانه های درخت، روزی روزگاری( نشر شباویز 85).

نرگس آبيار

نرگس آبيار

فیلم های نرگس آبیار

یک روز پس از دهمین روز: که این فیلم با استقبال های جهانی رو به رو شد. بعد از گذشت سی و یک روز از حضور این فیلم در بین الملل موفق شد که جایزه ویژه (mention) را از فستیوال فیلم اروپایی دریافت کند. او سه جایزه بین المللی دیگری را دریافت کرد این فیلم به روایت زنگی یک پیر مرد می پردازد که این پیر مرد در خرابه ها زندگی می کند و به یک شتر وابسته است که این شتر از او تیمار داری می کند.

“یک روز پس از دهمین روز” یک مستند است که تا به حال حضورش را در سی و سیه جشنواره اعلام کرده است. از جمله جوایزهایی که در جشنواره های جهانی را از آن خود کرد جایزه بزرگ فیلم مستند جشنواره باتومی گرجستان، جایزه موفقیت سینمایی جشنواره آزا یونان، بهترین مستند کوتاه جشنواره اسماعیلیه مصر و بهترین مستند همایش تصویر عاشورا می باشد.
روز پایان: این فیلم یک دیگر ز مستندهای این فیلم ساز می باشد که در همین اواخر جایزه بهترین مستند جشنواره سینما حقیقت 92 را به او اهدا کردند.

ازدواج نرگس آبیار

نرگس آبیار فیلم پرطرف دار «شیار 143» را کار گردانی کرد و او با محمد حسین قاسمی که تهیه کننده این فیلم بود ازدواج کرد. در روز تولد حضرت زهرا که مصادف با روز مادر می شود محمد حسین قاسمی خبر ازدواج خود را با نرگس آبیار در شبکه های فیس بوک منتشر کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *