#


مخالفت حراست دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی

عباس کیارستمی
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1749 بازدید

مخالفت حراست دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی

مخالفت حراست دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی

به گزارش از من بپرس، حراست دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در این داشنگاه مخالفت کرده است.

این خبر را بهمن کیارستمی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرده است. بهمن کیارستمی در این گفت و گو با اشاره به رایزنی با مسئولان دانشگاه بهشتی در اواخر خرداد و توافق اولیه این مسئولان، گفته با توجه به این توافق از وزیر بهداشت و رؤسای سازمان ‌های نظام پزشکی و پزشکی قانونی دعوت کرده اند تا در این مراسم حضور یافته و به ایراد سخنرانی بپردازند تا درباره وضعیت پرونده پزشکی عباس کیارستمی توضیحاتی مطرح شود.

بنا به گفته های بهمن کیارستمی چند روز بعد از توافق اولیه، مسئولان دانشگاه شهید بهشتی با این استدلال که حراست این دانشگاه با برگزاری این مراسم مخالف است، آن را لغو کردند.

او در ادامه اعلام کرده که خانواده عباس کیارستمی برنامه ای دیگر را برگزار نخواهند کرد، هر چند دوستداران کیارستمی مراسم هایی را تدارک دیده اند.

کیارستمی گفته که برای خانواده آنها توضیحات دقیق درباره پرونده پزشکی پدرش مطرح بوده که به علت مخالفت دانشگاه شهید بهشتی لغو شده است.

او گفته لغو این مراسم نشان دهنده میل مسئولان به مسکوت ماندن این پرونده است و گرنه با همکاری وزارت بهداشت می شد این پرونده را حل و فصل کرد.

انتشار کتاب مرگ و دیگر هیچ

بهمن کیارستمی در ادامه گفت و گو از چاپ کتابی با عنوان مرگ و دیگر هیچ در سالمرگ عباس کیارستمی خبر داد.

این کتاب که توسط نشر نظر چاپ شده، شامل یادداشت‌ های عباس کیارستمی به هنگام ساخت فیلم طعم گیلاس است که در یک سررسید نوشته شده بودند.

بهمن کیارستمی می گوید یادداشت‌ های پدرش بیانگر نگاه او به زندگی و مرگ، کهنسالی و بیماری است.

او دلیل چاپ این دست نوشته ها را عدم ارائه یک گزارش مستند و قابل انتشار که به آنچه در بیمارستان جم تهران گذشته و به مرگ کیارستمی منجر شده، اعلام کرده است.

کیارستمی گفته حال که این گزارش ارائه نشده، تصمیم گرفته اند که در سالمرگ او نگاه و برداشت خودش را از مرگ و بیماری منتشر کنند.

بنا به گفته های بهمن کیارستمی همه این یادداشت‌ ها بدون هیچ‌ گونه دخل و تصرف و به صورت اسکن شده از دستخط عباس کیارستمی در این کتاب گرد آمده اند.

بهمن کیارستمی انتشار این کتاب را تنها برنامه خانواده عباس کیارستمی در 14 تیر ماه، سال روز درگذشت این سینماگر فقید عنوان کرده است.

گفتنی است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی به دلایل نامعلومی، دارای نقاط مبهم است که مسئولان وزارت بهداشت در ایران و بیمارستانی در فرانسه که این هنرمند بزرگ در آن فوت کرده، از ارائه مستندات درباره آن خودداری می کنند و هر از گاهی با طرح مسئله به زوایای تاریک آن نی زمی افزایند.

بنابراین به نظر می رسد سرگذشت پس از مرگ عباس کیارستمی بر خلاف فیلم هایش که داستان هایی به شدت ساده و صمیمی را روایت می کردند و از قصه گویی کلاسیک پرهیز داشتند، به پیچیدگی فیلم های جنایی آمریکا شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *