#


فیلم های عباس کیارستمی با کیفیت 4K

عباس کیارستمی
25 می 2017 بدون نظر 1879 بازدید

فیلم های عباس کیارستمی با کیفیت 4K

فیلم های عباس کیارستمی با کیفیت 4K

به گزارش از من بپرس، قرار است یک کمپانی فرانسوی، بیست فیلم نخست عباس کیارستمی را به صورت 4K ترمیم کند.

این کمپانی که MK2 Films  نام دارد، حقوق کامل این بیست فیلم را به دست آورده و قرار است به خاطر‌ قراردادش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که تهیه کننده این فیلم ها محسوب می شد، آنها را به صورت 4K ترمیم کند. فیلم های پرآوازه ای چون مسافر (۱۹۷۴) و خانه دوست کجاست؟ (۱۹۸۷) در میان این آثار به چشم می خورند.

کمپانی MK2 Films با کیارستمی قراردادی برای ساخت یک فیلم در چین بسته بود که با مرگ ناگهانی این فیلم ساز بزرگ جهان پرونده آن برای همیشه مختومه شد.

مارین کارمیتز، رئیس این کمپانی در مصاحبه ای با ورایتی از رابطه‌ بسیار نزدیک MK2 Films با عباس کیارستمی سخن گفته که بر اساس آن این کمپانی از سال ۱۹۹۹ به عنوان تهیه ‌کننده و پخش‌ کننده‌ فیلم ‌های این نابغه عالم سینما فعالیت می کرده است.

کارمیتز با اشاره به قرارداد جدید کمپانی متبوعش با کانون برای ترمیم آثار کیارستمی بیان کرد که این همکاری با کانون به آنها اجازه می ‌دهد تا فرصت کشف این شاهکارهای سینمای جهان را به تماشاگران همه‌ نسل‌ ها بدهند. او این آثار را الهام ‌بخش بسیاری از فیلم ‌سازان و دوست داران سینما در طول سی سال گذشته عنوان کرده است.

تجلیل از کیارستمی در کن

پخش این خبر با نمایش فیلم «۲۴ فریم» آخرین اثر کیارستمی و مراسم تجلیل از این فیلم ساز فقید در جشنواره فیلم کن هم زمان شده است. این مراسم بخشی از نمایش‌ های ویژه‌ ای محسوب می شود که به منظور بزرگداشت هفتادمین دوره‌ جشنواره کن برنامه ‌ریزی شده‌ اند.

عباس کیارستمی از بزرگ ترین فیلم سازان جهان است که کارش را با ساخت فیلم های کوتاه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. اولین فیلم کیارستمی نان و کوچه نام داشت که در سال 1349 ساخته شد. کیارستمی پیش از این تیتراژ دو فیلم قیصر و رضا موتوری را برای مسعود کیمیایی کارکرده بود.

کیارستمی که سبک کاریش گهگاه در ایران به ناحق با سهراب شهید ثالث مقایسه می شود، درک و دریافت نوینی از سینما داشت که در جهان یگانه بود. این سبک که فیلم به فیلم به دست آمد، در جشنواره های خارجی کشف شد.

ژان لوک گدار درباره سینمای او گفته که سینما با گریفیث شروع و با کیارستمی تمام می شود. آکیرا کوروساوا و مارتین اسکورسیزی نیز که خود از قله های سینمای جهان محسوب می شوند، بارها از علاقه خود به آثار این سینماگر فقید سخن گفته اند.

خانه دوست کجاست؟ اولین فیلم کیارستمی بود که در جشنواره های خارجی مورد تقدیر جدی قرار گرفت و نام او را بر سر زبان ها انداخت.

از آن به بعد این فیلم ساز با حضور در جشنواره های مختلف چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان داور به اعتبار آنها می افزود.

او که با فیلم طعم گیلاس، نخل طلای جشنواره کن را به عنوان معتبرترین دستاورد سینمای ایران نصیب آن کرده بود، در داخل کشور خودش با مخالفت های زیادی رو به رو بود. عده ای فیلم های او را جشنواره پسند و عده ای روشن فکرانه می خواندند، در حالی که سینمای او به شدت صمیمی و ویژه بود.

همچنین کیارستمی توانست با طراحی یک شیوه تولید منحصر به فرد و ارزان راه را برای فیلم ساختن بسیاری از جوانان باز کند. هرچند هیچ کس فیلمی مانند خود او نساخت، اما مریدان زیادی داشت؛ چه در ایران و چه در سایر کشورها.

امید می رود با تلاش و همیاری این کمپانی فرانسوی فیلم های این فیلم ساز تکرارنشدنی با کیفیت بهتر در اختیار دوست دارانش در سراسر جهان قرار بگیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *