#


آخرین خبرها از فیلم جدید محمدحسین مهدویان

محمدحسین مهدویان
23 می 2017 بدون نظر 2217 بازدید

آخرین خبرها از فیلم جدید محمدحسین مهدویان

آخرین خبرها از فیلم جدید محمدحسین مهدویان

به گزارش از من بپرس، محمدحسین مهدویان که ماجرای نیمروز را بر پرده دارد، قرار است همزمان با سال روز فتح خرمشهر مستندی را با عنوان «ترور سرچشمه» کارگردانی کند.

محمد حسین مهدویان فیلمبرداری این مستند را که از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است در سال روز فتح خرمشهر آغاز می کند. مجید رجبی معمار به عنوان تهیه‌ کننده ترور سرچشمه با مهدویان همکاری می کند.

رجبی معمار با اعلام اینکه قسمت هایی از تصویربرداری و عکاسی های اولیه این مستند شروع شده است گفت که  فاز اصلی فیلمبرداری را به مناسبت سوم خرداد آغاز خواهند کرد.

او درباره موضوع این مستند گفت که «ترور سرچشمه» به ماجرای به شهادت رسیدن جمعی از سران حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر ماه  سال ۱۳۶۰ می پردازد. در این حادثه تروریستی که توسط سازمان مجاهدین انجام شد، آیت‌الله سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان به شهادت رسیدند.

رجبی معمار با اشاره به بکر بودن این مستند گفت که تا به حال مستندی که مشخصاً به به واقعه هفتم تیر بپردازد ساخته نشده است. او همچنین از تلاش عوامل تولید «ترور سرچشمه» برای آماده کردن آن برای نمایش هم زمان با سالگرد حادثه هفتم تیر و نیز حضور در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت خبر داد.

اظهار تأسف از کمبود منابع تحقیقاتی

این تهیه کننده همچنین با بیان اینکه محمدحسین مهدویان به همراه یک تیم تحقیقاتی به صورت روزانه و با جدیت مشغول انجام مراحل پژوهشی ترور سرچشمه بودند، از ادامه داشتن کار جمع آوری اسناد تا کنون خبر داد.

رجبی معمار با انتقاد از مشکلات فراوان در زمینه کار پژوهشی از در دسترس نبودن اسناد مستند و حرفه ای بایگانی شده اظهار تأسف کرد.

گفتنی است در فیلم ماجرای نیمروز هم به واقعه ترور هفتم تیر ماه سال 1360 اشاره می شود. به این ترتیب به نظر می رسد محمدحسین مهدویان راهش در سینما را پیدا کرده و قصد دارد به بیان گوشه هایی از تاریخ معاصر بپردازد که پیش از این به این شکل گسترده در سینمای داستانی و مستند دیده نمی شدند.

مهدویان، کارگردانی که راهش را پیدا کرده

محمد حسین مهدویان دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته سینما با گرایش کارگردانی از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد رشته تهیه کنندگی تلویزیون از دانشگاه صدا و سیماست.

اولین کار شاخص مهدویان مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان بود. این مجموعه درباره شهید حسن باقری، جوان ترین فرمانده ایران در طول جنگ تحمیلی است. این مجموعه نگاه ها را متوجه مهدویان جوان ساخت.

مهدویان بعد از این مجموعه، ایستاده در غبار (1394) را به عنوان اولین کار سینمایی خود ساخت. او در این فیلم به زندگی احمد متوسلیان از فرماندهان و چهره های شاخص دفاع مقدس می پردازد.

ایستاده در غبار به عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر در سال 1394 انتخاب شد و سیمرغ بلورین را از آن خود کرد. مهدویان نیز نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی شد.

او سال بعد از آن با ماجرای نیمروز نیز نامزد جایزه بهترین کارگردانی شد که باز هم در دریافت آن ناموفق بود.

ماجرای نیمروز که کماکان اکران آن ادامه دارد، به ماجرای ترورهای سال های آغازین دهه شصت می پردازد که توسط گروه مجاهدین خلق انجام می شد.

این فیلم نیز به عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر برگزیده شد. در نمایش عمومی هم این فیلم از فروش مناسبی برخوردار شده است که نشان از اقبال بلند این فیلم ساز جوان دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *