#


پردیس مگامال دو روز در هفته بلیت نیم بها ارائه می دهد

پردیس سینمایی مگامال
26 ژوئن 2017 يك نظر 2191 بازدید

پردیس مگامال دو روز در هفته بلیت نیم بها ارائه می دهد

پردیس مگامال دو روز در هفته بلیت نیم بها ارائه می دهد

به گزارش از من بپرس، پردیس مگامال علاوه بر روزهای سه شنبه، روز شنبه نیز به مخاطبان سینما بلیت نیم بها ارائه می دهد.

پردیس مگامال در غرب تهران، در شهرک اکتابان قرار دارد و از 20 اردیبهشت امسال افتتاح شده است.

خبر نیم بها شدن روز شنبه را منوچهر محمدی، مدیر این پردیس سینمایی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است. به گفته محمدی از آنجایی که پردیس مگامال مجموعه ای تازه تأسیس است و با استقبال خوب مردم نیز مواجه شده، مدیریت این پردیس سینمایی تصمیم گرفت به منظور رفاه حال مخاطبان و معرفی بیشتر مگامال به دوست داران سینما، یک روز دیگر را به روزهای نیم بهای بلیت سینما اضافه کند.

محمدی که از تهیه کننده های موفق و باسواد سینما نیز هست، ادامه داده که به همین منظور تصمیم خود را با شورای صنفی نمایش در میان گذاشته اند تا علاوه بر روزهای سه شنبه که تمامی سینماها بلیت نیم بها ارائه می دهند، روز شنبه نیز در پردیس مگامال که جزو مجموعه های ممتاز سینمایی کشور است، بلیت به صورت نیم بها باشد.

خوشبختانه شورای صنفی نمایش با این تصمیم موافقت کرده و به گفته محمدی، پردیس مگامال در روزهای شنبه نیز مانند سه شنبه ها شلوغ است و استقبال از فیلم ها در این روز بالا رفته.

گفتنی است که پردیس سینمایی مگامال در فاز 2 شهرک اکباتان قرار دارد.

این پردیس 10 سالن پخش فیلم دارد که یکی از آنها مجهز به سیستم صوتی تری دی (3D) است. همچنین مگامال با در اختیار داشتن سالن ‌های وی آی پی و سی آی پی، 7 سالن دارای لژ مخصوص خانوادگی و 14 لژ مخصوص به عنوان یکی از مدرن‌ ترین مجموعه‌ های سینمایی کشور شناخته می شود.

تصمیم بسیار بجای مدیران پردیس مگامال در حالی رنگ اجرا به خود گرفته است که در سال گذشته زمزمه هایی درباره افزایش بهای بلیت سینما در بین مدیران سینمایی کشور شنیده می شد.

در سینمایی که از همه طرف در هجوم تلویزیون، ماهوراه، شبکه های اجتماعی، قاچاق فیلم های روی پرده و در دسترس بودن انواع فیلم های روز جهان است، تصمیم به افزایش بهای بلیت بیشتر به یک شوخی هولناک می ماند.

باید گفت در کشوری مانند آمریکا بهای بلیت حدوداً نصف بهای دی وی دی و نسخه های ویدیوئی است که همین امر باعث اقبال بیشتر به سینماها می شود. اما در ایران بهای بلیت تقریباً ده برابر یک نسخه دی وی دی از فیلم است که بدون هیچ منعی قابل تکثیر و کپی شدن نیز هست.

از طرفی به لحاظ مخاطب شناسی نیز همه اذعان دارند بخش اعظم مخاطبان سینما جوانان و  دانشجویان هستند که در ایران به شدت در معرض انواع مشکلات مانند نبود و یا کمبود درآمد و شغل قرار دارند.

خانواده ها نیز که معمولاً دسته جمعی به دیدن یک فیلم در سالن سینما می روند، از تهیه بلیت ناتوان هستند. مجموعه چنین مسائلی است که آدم را درباره صداقت مدیران و تصمیم گیران کلان سینما به شک می اندازد.

زیرا در حالی که در بیشتر کشورها سینما به عنوان تفریحی ارزان شناخته می شود، در ایران تبدیل به کلایی لوکس شده. بلایی که بر سر کتاب نیز آمده است.

جالب است کسانی که از افزایش قیمت بلیت سینما دفاع می کردند، استدلالشان این بود که این تصمیم را با توجه به نرخ تورم گرفته اند. در حالی که خیلی ساده باید گفت سینما مانند نان یا بنزین نیست که حیات و مرگ مردم به آن وابسته باشد و مجبور باشند به هر قیمتی آن را تهیه کنند.

این چنین اقداماتی نه تنها سینما و پشتوانه مردمی آن را نابود خواهد کرد، بلکه فرهنگ جامعه را نیز به قهقرا خواهد برد. آن هم در عصر انفجار رسانه ها که بسیاری از جوامع با تاریخ سازی های جعلی از طریق سینما و تلویزیون در پی گسترش سیطره خود بر دیگر جوامع هستند.

بنابراین باید به منوچهر محمدی و سایر دست اندر کاران پردیس سینمایی مگامال خسته نباشید گفت و اظهار امیدواری کرد که دیگر سینماها و پردیس ها در سراسر کشور به این اقدام درست بپیوندند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *