#


ژانرهای اصلی فیلم سینمای انگلستان

سبک
24 آوریل 2017 بدون نظر 1191 بازدید

ژانرهای اصلی فیلم سینمای انگلستان

ژانرهای اصلی فیلم سینمای انگلستان

اسناد محکمی در دست است که سینمای انگلستان تا سال 7_1906 هم در خارج کشور بسیار موفق و اثر گذار بود .

حتی نوشته های منتقدان معاصر هم بر برتری سینمای انگلستان آن دوره در برابر هم تای آمریکایی اش گواهی می دهد .

در یکی از سرمقاله های « فانوس تصویر و سینما توگراف » در ژوییه 1906 چنین آمده است ؛ « ظاهراً کسب و کار سینما توگراف » در آمریکا رو به شکوفایی است .

تقاضا برای فیلم بسیار بالا است و نتیجه آن که موضوع های بسیار پیش پا افتاده ای ساخته می شوند که تماشاگران انگلیسی بسیاری از آنها را تحمل نخواهند کرد . »

موفقیت سینمای انگلستان دو دلیل داشت : هم فیلمسازی خلاقانه ( آتش ! دزدی جسارت آمیز در روز ) و هم این نکته که بازارهای بین المللی بر روی فیلم های انگلیسی گشوده بودند .

البته در سال 1912 اوضاع تغییر کرد . مجلۀ « دنیای تصویر متحرک » در 20 ژانویه 1912 نوشت : « فیلم های انگلیسی در این کشور به دارویی بی مصرف و بی اثر در بازار می مانند که حتی نمی توانند کانادایی ها را راضی کنند . » پس علت سقوط چه بود ؟

خوب هپ ورث در زندگی نامه اش به این نکته اشاره می کند « … سینمای انگلیس در برابر تغییرات متعدد در حال وقوع در این صنعت به اندازه کافی هشیار نبود .

برخی فیلم های هپ ورث همچون هوشمندی گنگ ( 1907 ) و سگ بچه دزدها را گول می زند ( 1908 ) بسیار شبیه فیلم پیشین او نجات یافته توسط دزدان دریایی ، بودند ( هم از نظر داستان هم از نظر فرم ).

علاوه بر پایین بودن محسوس کیفیت فیلم های انگلیسی ، تأثیر بازار آمریکا بر روی سینمای انگلستان بر اثر تشکیل شرکت The motion picture patents  در 1908 نیز در میان نقش     داشت .

در حدود همین زمان ، سریال ها نیز برای نخستین بار در سینمای انگلستان به نمایش درآمدند .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *