#


آن چه در قسمت آخر فصل هفت سریال گیم آف ترونز خواهید دید …

قسمت آخر فصل هفت سریال گیم آف ترونز
27 آگوست 2017 بدون نظر 3795 بازدید

آن چه در قسمت آخر فصل هفت سریال گیم آف ترونز خواهید دید …

تحلیل طرفداران سریال در مورد برخی موارد غیر قابل قبول قسمت آخر فصل هفت سریال گیم آف ترونز …

سوالات بسیاری در مورد بعضی صحنه های باور نا پذیری که قسمت آخر فصل هفت سریال گیم آف ترونز توسط فن ها مطرح شد ، بسیاری دنبال این هستند که جواب قانع کننده برای اتفاقاتی که در سریال رخ داد پیدا بکنند و مدام غر می زنند که اتفاقات با عقل هیچ انسانی جور در نمی آید .

مثلا چرا جان و همراهانش با اسب به آن طرف دیوار نرفتند ؟ چرا بریک از شمشیر آتشین خود برای ایجاد گرما و حرارت استفاده نکرد تا گرم شوند ؟ چرا آریا تا این حد از دست سانسا عصبانی بود ؟ چرا بنجن برای نجات جان آمد و در حالیکه می توانست همراه او برود ، نرفت ؟ و از همه مهم تر ، آیا مدت زمانی که جان و بقیه روی صخره نشسته بودند ، آنقدر طولانی بود که دنریس خود را به آنجا برساند ؟ آیا هیچ توضیحی برای تایم لاین این فصل از سریال و به ویژه قسمت ششم وجود دارد ؟

به طور خلاصه …

می دانیم که جان ، توروس ، سگ ( هاوند ) ، بریک ، جوراه و تورمونت و عده ای سرباز نا شناس بر روی صخره ای در وسط یک دریاچه یخ زده به دام افتادند . جان پیش از این گندری را به سمت ایست واچ فرستاد و گفت تنها راه نجات ما دنریس است . آیا ممکن است در این زمان کوتاه گندری به ایست واچ باز گردد ، پیغامی از ایست واچ به دراگون استون فرستاده شود و دنریس نیز با فرزندان بزرگ و زیبای خود به دویار باز گردد ؟

اگر نبودِ اسب را با قصد پنهان ماندن از دست وایت واکر ها و سرعت بالای رسیدن گندری به ایست واچ در عرض چند ساعت را بخاطر ترشح سریع آدرنالین در خونِ او توجیه کنیم که البته از لحاظ فیزیکی امکان پذیر است و اینکه آن ها تنها یک روز از ایست واچ به سمت شمال دیوار راه افتاده بودند . و حال ایا سرعت رسیدن پیام به دنریس و آمدن او توجیه پذیر هست ؟

مسافت های طولانی و سرعت کاراکتر ها …

کلاغ های نامه رسان می توانند در طی دو روز از ایست واچ به دراگون استون ( حدس زده می شه فاصله این دو 2000 مایل می باشد ) برسند و با این حساب اگر حرکت دنریس به سمت ایست واچ را هم اضافه کنیم ، چیزی حدود 4 روز برای رسیدن به آنجا زمان نیاز است . از طرفی هم سرعت حرکت اژدها به مراتب بالاتر از کلاغ است و امکان اینکه اژدها بتواند در عرض یک روز و یا حتی یک نصفه روز به ایست واچ برسد هم بسیار بالاست . پس می توان رسیدن دنریس برای نجات جان اسنو و همراهانش را در طی دو روز و نیم تا حدودی ممکن دانست .

ماندن جان و همراهانش در مدت 3 تا 5 روز روی صخره ها امکان پذیر است . چرا که محکم شدن یخ دریاچه به اندازه ای که لشگری از روی آن عبور کند ، تنها در این مدت زمان ممکن است . به عبارت دیگر ، توجیه سیر زمانی قابل قبول است . البته به شرطی که شما با مواردی چون دمای هوا ، سرعت سفر و انگیزه شاه شب از نکشتن افراد حاضر با نیزه های یخی خود ، در حالی که آنها نمی توانند کوچک ترین دفاعی از خودشان بکنند ، کنار بیایید .

مخالفانی نیز در این مورد وجود دارد : طرف دارانی که معتقدند باید جزئیات بیشتری از این صحنه به نمایش در می آمد . این حقیقت که همه چیز تا این حد غیر ممکن به نظر می رسید ، چهره خوبی ندارد . حتی اگر بتوان آن را توجیه کرد . بله ، طرفداران این سریال همیشه به دنبال راهی برای رمز گشایی اتفاقات بودند . رمز گشایی اتفاقاتی که می توانست در گذشته رخ داده باشد و یا در آینده اتفاق بیفتد . نه بررسی احتمالات اینکه آیا اتفاقات رخ داده ممکن الوقوع است یا خیر !

به امید اینکه قسمت آخر این فصل قابل هضم تر باشد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *