#


معرفی بیله آگوست به عنوان رئیس هیات داوری جشنواره قاهره

5 آگوست 2018 بدون نظر 963 بازدید

معرفی بیله آگوست به عنوان رئیس هیات داوری جشنواره قاهره

بیله آگوست به عنوان رئیس هیات داوری جشنواره فیلم قاهره انتخاب شد

بیله آگوست فیلم ساز مشهور اهل دانمارک به عنوان رئیس هیات داوری این دوره از جشنواره فیلم قاهره انتخاب شد. وی تا به امروز توانسته است دو جایزه نخل طلا را دریافت کند. برگزاری دوره چهلم جشنواره فیلم قاهره که مدتی با وقفه مواجه شده بود، هم اکنون به لطف یک تهیه ‌کننده مصری به نام محمد حفظی و ایجاد تغییرات جدید مجددداً امکان پذیر شده است.

آگوست کارگردان معتبر سینمای کشور دانمارک بیشتر از هر چیز با ساخت فیلم «پله فاتح» معروف شد، این فیلم موفق شد که عنوان جایزه اسکار برترین فیلم خارجی زبان، نشان نخل طلا و گلدن گلوب را به دست آورد. وی به تازگی مشغول ‌تولید فیلم از زندگینامه جانی ورساچه «امپراتور رویاها» است.

این اولین بازگشت آگوست پس از گذشت بیست سال به جشنواره فیلم قاهره است. وی آخرین مرتبه در سال 1998 بود که با فیلم «بینوایان» در این جشنواره حضور پیدا کرده بود. محمد حفظی که از مدتی پیش به عنوان ریاست جشنواره فیلم قاهره انتخاب شد، با منتشر نمودن مطلبی ضمن نقل این خبر از آگوست تشکر و تعریف نموده و از وی به عنوان یک چهره‌ معتبر در سینمای جهان یاد کرده است. حفظی همچنین گفته است که برای او باعث خوشحالی است که کارگردان مشهور دانمارکی به عنوان رییس هیات داوری دوره چهلم جشنواره قاهره به مصر سفر خواهد کرد.

کارهای تولیدی این تهیه ‌‌کننده معروف در بیشتر اوقات با واکنش خوب منتقدان مواجه شده‌ است، که از این فیلم ها می توان به عنوان نمونه به فیلم «یوم ‌الدین» اشاره نمود که در جشنواره کن امسال به نمایش در آمد. وی به عنوان جوان ‌ترین رئیس این جشنواره تا حال حاضر شناخته می ‌شود. حفظی در گفته های تازه اش با یک نشریه گفته است که افرادی که این جشنواره را برگزار می کنند کسانی هستند که به سینمای سراسر جهان اهمیت می‌ دهند.

جشنواره فیلم قاهره به عنوان قدیمی ‌ترین جشنواره آفریقایی کشورهای عرب زبان شناخته می شود که در سال ‌های گذشته به دلیل اعتراضاتی که بعد از انقلاب مصر وجود داشت و ترس مهمانان خارجی از آمدن به این کشور مقداری کم رنگ شد و با وقفه مواجه شد.

دوره چهلم جشنواره فیلم قاهره از بیستم تا بیست و نهم  ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *