#


افتخاری دیگر برای فیلم کوتاه روتوش

روتوش
7 ژوئن 2017 بدون نظر 1221 بازدید

افتخاری دیگر برای فیلم کوتاه روتوش

افتخاری دیگر برای فیلم کوتاه روتوش

به گزارش از من بپرس، فیلم کوتاه روتوش توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در بخش مسابقه بین ‌الملل جشنواره فیلم کراکوف را به دست بیاورد.

جشنوراه کراکوف که در کشور لهستان برگزار می شود، پنجاه و هفتمین دوره خود را از تاریخ ۲۸ می تا ۶ ژوئن برابر با ۷ الی ۱۴ ماه خرداد پشت سر گذاشت.

جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی این جشنوراه با عنوان اژدهای نقره‌ای، در حکم دومین مجوز «روتوش» برای معرفی به آکادمی اسکار است.

جشنواره کراکوف علاوه بر این، جایزه دیگری را نیز به این ساخته کوتاه کاوه مظاهری اهدا کرده است. این جایزه که دون کیشوت نام دارد، از طرف فدراسیون بین ‌المللی انجمن ‌های فیلم FICC به «روتوش» داده شده تا سفری پُربار را برای مظاهری رقم زده باشد.

هیئت داوران بخش مسابقه فیلم ‌های کوتاه بین الملل در جشنوراه کراکوف را آگنسیا اسمیوزینسکا، ماریو میکائلو، گیزا م. توث، آلوارو یبرا و گیدره زیکیت تشکیل داده اند.

پیش از این نیز این فیلم کوتاه در اولین حضور بین‌ المللی خود توانسته بود جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره «ترایبکا» را به دست بیاورد و به این طریق معرفی نامه جایزه اسکار را کسب کند.

روتوش که سومین فیلم کوتاه داستانی کاوه مظاهری محسوب می شود، از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شده بود. همچنین تندیس بهترین فیلم کوتاه در هیجدهمین جشن خانه سینما نصیب این فیلم ساز جوان شده است.

مظاهری که سابقه نقد فیلم نیز در کارنامه اش دارد، علاوه بر سه فیلم کوتاه داستانی، تعداد زیادی مستند نیز ساخته است.

سایر عوامل روتوش عبارتند از:

بازیگران: سونیا سنجری، محمدحسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی، شیرین هراتی

مدیر فیلم ‌برداری: محمدرضا جهان پناه

طراح صحنه: عادله چراغی

تدوین: پویان شعله ‌ور

طراحی گریم: حسنا خان محمدی

صدابردار: هادی معنوی پور

صداگذار: حسین قورچیان

مدیر تولید: علی جانب اللهی

دستیار کارگردان و برنامه ‌ریز: حامد نجابت

اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی

طراح پوستر: علی باقری

سرمایه‌ گذاران: انجمن سینمای جوانان ایران، کاوه مظاهری، پویان شعله‌ ور، گیلناز میرمشتاقی

تهیه ‌کننده: کاوه مظاهری

تهیه ‌شده در انجمن سینمای جوانان ایران

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *