#


حضور فیلم های منتخب جشنواره لوکارنو در تهران

فیلم های منتخب
15 دسامبر 2017 يك نظر 1227 بازدید

حضور فیلم های منتخب جشنواره لوکارنو در تهران

حضور فیلم های منتخب جشنواره لوکارنو در تهران

جشنواره سینما حقیقت کم کم به پایان کار خود می رسد و قرار است امروز برخی از مهم ‌ترین اثرهای سینمای مستند در سال 2017 در بخش مسابقه بین‌ الملل و بخش‌ های دیگر دوره یازدهم به نمایش درآیند. یکی از بهترین ‌های این دوره که بهتر است فرصت دیدن آن را روی پرده سینما از دست ندهید فیلم مستند «خانم فانگ» می باشد که در قسمت نمایش‌ های خاص اکران می ‌شود و به عنوان برنده جایزه اصلی جشنواره لوکارنو امسال به تهران آمده است. فهرست بقیه اثرهای پیشنهادی روز چهارشنبه را نیز در ادامه دنبال کنید.

خانم فانگ / Mrs. Fang

محصول: چین، فرانسه، آلمان 2017

کارگردان: بیگ ونگ

این فیلم تحسین‌ برانگیز اولین بار چند ماه قبل، در هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو 2017 به نمایش درآمد و با دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی به عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی شناخته شد. تازه ترین ساخته بیگ ونگ فیلم ساز نامدار و باسابقه چینی روایت داستان زنی رو به مرگ به اسم فانگ است که در سال 1948 در یکی از روستاهای چین متولد می‌شود. او به عنوان کارگر مزرعه بزرگ می‌شود و هشت سال پیش، به بیماری آلزایمر (فراموشی) مبتلا شده است. با فرا رسیدن سال 2015میلادی، علائم بیماری‌ او به سرعت پیشرفت می‌کند، در حالی ‌که خانواده و همسایگانش وی و مرگ تدریجی‌ او را نادیده می‌گیرند.

فیلم های منتخب

فیلم های منتخب

می‌خواهم به خانه برگردم / I Want to Go Home

محصول: سنگاپور 2017

کارگردان: وزلی لیون آروزو

فیلم 61 دقیقه‌ ای «می‌خواهم به خانه برگردم» که بعد از ظهر امروز در بخش مسابقه بین الملل به نمایش در می‌آید، این فیلم ساخته وزلی لیون آروزو مدرس و فیلم ساز مقیم سنگاپور می باشد. فیلم‌های کوتاه وی در جشنواره بین‌ المللی فیلم از جمله «رتردام» به نمایش درآمده‌ اند. مستند تازه وی درباره ساکنان منطقه ‌ای در قسمت شرقی ژاپن است که به دنبال سونامی مهیب خانواده ‌شان را از دست می‌ دهند. یاسائو تاکاماتسو یکی از افرادی می باشد که در این حادثه همسرش را از دست داده است. از آن روز سرنوشت‌ ساز به بعد، او هر هفته تن به آب می‌زند تا ردی از همسرش بیابد. این فیلم سفر عزم راسخ مردی برای پیوند دوباره با همسرش و برآورده ساختن آخرین آرزوی وی می باشد.

مردمان کوچک. درختان بزرگ / Small People. Big Trees

محصول: روسیه 2017

کارگردان: ودیم ویتووتسف

جمهوری افریقای مرکزی. در این مکان، در سایه جنگل‌ های بارانی، قبیله‌ای از کوتاه‌ قد ترین ساکنان کره زمین زندگی می‌ کنند. شکار گوشت و جمع‌آوری نعمت‌‌های درختان بزرگ، رسم هزاران ساله این قبیله بوده است. آن ها برای ارواح جنگل دعا می‌ کنند و به فرزندان‌ شان می ‌آموزند که به جنگل احترام بگذارند و از آن فقط چیزهایی را بگیرند که نیاز زندگی شان طلب می‌کند. این در حالی می باشد که زیر فشار فرهنگ «دنیای بزرگ»، این آداب و رسوم به تدریج در حال دگرگونی و تغییر است. این مستند 45 دقیقه ‌ای در بخش قوم‌ شناسی به نمایش در می‌آید. کارگردان این مستند از سال 2008 کار خود را در تلویزیون روسیه را شروع کرد و چند سال بعد، شروع به ساخت فیلم مستند و برنامه‌های تلویزیونی کرد.

فیلم های منتخب

فیلم های منتخب

والنتینا / Valentina

محصول: آلمان 2017

کارگردان: ماکسیمیلیان فلدمان

والنتینا سوال می کند: «می‌ خواهی برایت قصه بگویم؟» او شلوار ارتشی به پا دارد و یک کاپشن به تن کرده است. خرمن موهای باز و وحشی‌ اش را با گیره ای کوچک بالای سرش بسته است. وی با توضیح این که چرا یک پسر به دنیا نیامده، نشان می‌دهد اعتمادش جلب شده است. والنتینا همراه با خانواده دوازده نفره‌ خود در منزلی که یک اتاق داشت و در گوشه‌ای از رومانی بود زندگی می‌کرد. در این مستند 51 دقیقه ‌ای، نگاه های زندگی روزمره با قصه‌ها و رویاهای فردی والنتینا در هم آمیخته است. در آخر، معلوم می‌ گردد کل داستان ‌هایی که والنتینا تعریف می‌کند چیزی نیست جز آماده شدن جهت دست یابی به رویای بزرگ زندگی‌ اش.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *