#


فرانکو نرو مهمان این دوره از جشنواره جهانی فجر به ایران می آید

11 آوریل 2018 بدون نظر 1455 بازدید

فرانکو نرو مهمان این دوره از جشنواره جهانی فجر به ایران می آید

ستاره ایتالیایی سینما، فرانکو نرو مهمان جشنواره جهانی فجر خواهد شد

جشنواره جهانی فجر گفته است که فرانکو نرو بازیگر معروف ایتالیایی که سابقه همکاری با برخی از مهم ‌ترین کارگردانان قرن بیستم را دارد و در بیش از دویست فیلم ایفای نقش کرده است، به ایران می‌ آید و در دوره سی و ششم جشنواره حضور خواهد اشت.

ولی را جان هیوستون شناسایی کرد و در فیلم معروف «کتاب آفرینش» به وی نقش داد. نرو علاوه بر این سابقه همکاری با فیلمسازان معروف دیگری مانند لوئیس بونوئل، راینر ورنر فاسبیندر، کلود شابرول و فرانکو زفیرلی را نیز دارد.

فرانکو نرو با اسم اصلی فرانچسکو کلمنته جوزپه اسپارانرو ۲۳نوامبر ۱۹۴۱میلادی در پارما به دنیا آمد. وی در بدونیا در میلان بزرگ شده است. نرو در آغاز مدتی در دانشکده اقتصاد و بازرگانی درس خواند ولی آن را رها کرد و در «پیکولو تاترو دی میلان» به ادامه تحصیل پرداخت.

وی در دهه ۱۹۶۰میلادی و پس از همکاری با هیوستون با بازی در نقش اصلی وسترن اسپاگتی مشهور «جانگو» (سرجو کوربوچی، ۱۹۶۶میلادی) مشهور شد. نرو نقش جانگو را در «جانگو دوباره می ‌درخشد» (نلو روساتی ،۱۹۸۷) بازی کرد. وی چند سال بعد در «جانگوی از بند رسته» (۲۰۱۲، کوئنتین تارانتینو) که وام‌ دار فیلم‌ های وسترن اسپاگتی می باشد، نقش کوتاهی را ایفا کرد.

فرانکو نرو در سال ۱۹۶۷میلادی در فیلم «کاملات» (جاشوا لوگان) ایفای نقش کرد و در زمان فیلم ‌برداری این پروژه با همسر آینده ‌‌اش، ونسا ردگریو آشنا شد. وی برای ایفای نقش در «کاملات» نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر تازه ‌کار انتخاب شد. او پس از آن در «روز جغد» (دامیانو دامیانی، ۱۹۶۸) مقابل کلودیو کاردیناله جلوی دوربین رفت. فرانکو نرو در چند پروژه‌ انگلیسی نظیر «نیروی ۱۰از ناوارون» (۱۹۷۸، گای همیلتون)، «نینجا وارد می‌ شود» (۱۹۸۱، مناخم گولان) و «جان ‌سخت۲» (۱۹۹۰، رنی هارلین) هم ایفای نقش کرد.

برخی دیگر از مهم ترین فیلم ‌هایی که نرو در آن ایفای نقش کرد است به شرح زیر می باشد:

«سرباز حرفه ‎ای» (۱۹۶۸، سرجو کوربوچی)، «باکره و کولی» (۱۹۷۰، کریستوفر مایلز)، «سپید دندان» (۱۹۷۳، لوچو فولچی) ، «مهمان» (۱۹۷۹، جولیو پارادیزی)، «دختر» (۱۹۸۷، آرنه ماتسون)، «نامه ‌هایی به ژولیت» (۲۰۱۰، گری وینیک)، «تریستانا» (۱۹۷۰، لوئیس بونوئل) ، «راهب» (۱۹۷۲, آدو کایرو)، «کئوما» (۱۹۷۶، انزو کاسترالی)، «شهر گمشده زد» (۲۰۱۷، جیمز گری) ، «کرل» (۱۹۸۲، راینر ورنر فاسبیندر)، «توسکانینی جوان» (۱۹۸۸، فرانکو زفیرلی)، انیمیشن «ماشین ‌های۲» (۲۰۱۱، جان لستر)، و «جان ویک: فصل ۲» (۲۰۱۷، چد استالسکی).

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *